Hva skjer på 1 legetimen?

SB84

Betatt av forumet
Dere som har vært borti dette før; hva som skjer på første møte med legen? Jeg har "dobbel" time 3.7 og er veldig spent på alt som skjer framover!

Hvor langt er du på vei da? Mellom uke 9-12 er det vanlig med første. Da får du helsekort for gravide og blir tatt blodprøve av..

♥ venter på deg 25.02.2014 ♥

I tillegg til blodprøver og de gravidpapirene, søker legen fødested også sender legen brev til sykehuset om at de må ta deg inn på ordinær ultralyd.. men ja du må være mellom 8-12 uker først

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Også får du nr til helsestasjonen, sånn at du får en jordmor der du kan forholde deg til :)

Ny termin 03.02.14

Når jeg skal til legen nest uke er jeg 7+4! Pga jeg ska på ferie i 14 dager ville de ha meg inn før avreise:)

Når jeg skal til legen nest uke er jeg 7+4! Pga jeg ska på ferie i 14 dager ville de ha meg inn før avreise:)
Da er det nok rutine, altså alt utenom blodprøve. Får helsekort å sånn, tror jeg da :-)

Da er det nok rutine, altså alt utenom blodprøve. Får helsekort å sånn, tror jeg da :-)

Det tror jeg å. jeg var hos legen i går 8+2 men de ønsket å vente til jeg får svaret på hcg blodprøven før de tar svangerskaps blodprøven.

Ny termin 03.02.14

Jeg tok alle blodprøvene foruten blodprosenten da jeg var 7 uker, og så tok jeg blodprosenten da jeg var 8+1.
Hadde den "ordentlige" kontrollen da jeg var 8+1. Da ble helsekortet utfylt, sjekket blodtrykket og lyttet på lungene. Og så snakket man om åssen ting gikk ol. Fikk spørsmål rundt forrige sv.skap, fødsel og om jeg ville til jordmor..

Ble ikke sendt noe til sykehus eller gyn den dagen.

på mine første kontroller (mellom uke 10-12) var det blodprøve, urinprøve, lyttet etter hjertelyd, søkte fødeplass, blodtrykk og utfylling av helsekort.

nr 3 ventes 21.02.14♥

Jeg tok alle blodprøvene foruten blodprosenten da jeg var 7 uker, og så tok jeg blodprosenten da jeg var 8+1.
Hadde den "ordentlige" kontrollen da jeg var 8+1. Da ble helsekortet utfylt, sjekket blodtrykket og lyttet på lungene. Og så snakket man om åssen ting gikk ol. Fikk spørsmål rundt forrige sv.skap, fødsel og om jeg ville til jordmor..

Ble ikke sendt noe til sykehus eller gyn den dagen.
Åååh. Jeg ville gjøre alt i går,men de ville vente :(

Ny termin 03.02.14

Jeg leverte urinprøve, tok masse blodprøver+ målte blodprosent, sjekket vekta, målte blodtrykk og gikk igjennom noen spørsmål med legen. I tillegg satte hun opp timer jeg skal ha fremover og sendte henvisning til Oul:) Jeg var da 12 uker på vei.

Åååh. Jeg ville gjøre alt i går,men de ville vente :(

Ny termin 03.02.14
Utifra hva jeg leser så ser du ut som det er det mest vanlige, altså å vente.
Jeg trodde hun bare målte hcg i uke 7, men hun hadde tatt med det meste da. Greit å være ferdig med, og ikke kontroll før jeg er 15 uker igjen nå..

Back
Topp