Hva skjer om man får i seg dårlig melk?

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
Jeg har nett løaga pannekakerøre, MASSE, brukt nesten 2.5 liter melk.

Rørt isammen sulamitten og den står og godgjør seg før steking nå.

MEN, jeg skulle skylle melkekartongene nå, syns den ene lukta litt rart. kikker på daton, den gikk ut 5 september :/

Det er nok den kartongen som var åpnet, det gjør det vel bare enda verre :(

Røra lukter helt normalt da, men den er jo blandet med masse frisk melk og diverse andre ting, så er vel derfor jeg ikke kjenner lukt fra den?

Å bruke den i pannekakerøre er ikke noe problem :)

Hadde du drukket den rett fra boksen kunne du nok blitt litt småkvalm av tanken og kanskje fått løs mage! Men sjelden det gir noen store problemer ja!

gutt09jente11 skrev:

Hadde du drukket den rett fra boksen kunne du nok blitt litt småkvalm av tanken og kanskje fått løs mage! Men sjelden det gir noen store problemer ja!

Hmm, sikker på det? Har egentlig bestemt meg for og kaste den jeg nå, mot veslas vilje da :/

Er igrunn begynt på ny middag :p

gutt09jente11 skrev:

De beste pannekakene og vaflene får man med litt sur melk eller sur fløte. Har alltid gjort dette, og aldri blitt dårlig. Så ikke kast! :)

Mamma har alltid brukt vis hun har sur melk til pannekaker og vafler:) Ikke noe farlig i det hele tattemoticon

Ja før kunne man bruke melken for den surnet bare. Melken surner ikke lengre... da lukter den surt og ikke muggent og klumpete som den gjør nå. Melk nå til dags råtner, den surner ikke...
JEG hadde ikke brukt røren, men så er jeg datofrik også da, så litt inhabil!!

Det skal visst gjøre røra bedre om man bruker sur melk i vaffelrøre. Så vil tro det er det samme med pannekakerøre. Ville ikke kasta den. Hvis du derimot drikker den sure melka vil jeg tro du kan bli litt dårlig ;)

Jeg turte ikke.. :(

Sambo var heldigvis veldig enig med meg da, så røra havnet i bioen.

Nå er vi mette, spist pasta med ostesaus, bacon og baguetter.

Ikke det samme som pannekaker, me men ....... :p

Back
Topp