Hva skjer om internett blir borte?

• Trådstarter Trådstarter Persienna
  • Opprettet Opprettet
På min jobb er bacupen hangman på kantina.

Hele min arbeidsplass nedlagt uten internet. Fint, for da fikk jeg tid til å gå i banken da. ;-)
Men på sikt hadde dere funnet et løsning, uten at jeg vet hva du jobber med. Det hadde også skapt arbeidsplasser på sikt så ser ikke negativt på det i det hele tatt egentlig :)

Hadde nok klart å tilpasse seg etterhvert, men hadde tatt tid.

Er flere bedrifter o.l det ville vært krise for som måtte ha bygd om lagere osv pga det nå er nettstyrt og ikke har noe backup. Flere steder de taper 100 tusener av kroner i timen f.eks når nettet er nede.

Personlig skulle jeg klart jeg fint, både privat og på jobb.

Hadde vel kanskje blitt flere ledige jobber med tanke på banker o.l da, hvor mesteparten nå er nettstyrt.

Da har jeg ikke jobb lenger iallefall.
Eller kanskje jeg må gå dør til dør til dere å skrive ned det dere sier og så gå til nestemann?
Da er vi vel tilbake til chat via teksttv, med 10kr pr melding :-P

Først, hadde det blitt totalt kaos. De ville prøvd å fikse det osv i noen uker/måneder. Vi hadde nok vært stengt på tannklinikken en stund, for med serverene nede er vi ganske hjelpesløse (frem til de får ordnet et annet system på innlogging). Mange ting måtte bli funnet nye løsninger til, både med en gang og langvarig.

Verden ville plutselig blitt veldig stor igjen, antar jeg. Vi ville begynt med brevvenner igjen, og man måtte funnet faktiske folk i billettluker og reisebyrå (flere arb.plasser).
Det ville nok tatt mye lengre tid med offentlige papirer og søknader, siden det nå igjen måtte sendes pr post.
Det hadde også blitt en massiv økning i salg av cder, dvder og spill siden det nå lenger ikke kunne lastes ned/streames. Folk som driver nettbutikker og deres arbeidere hadde blitt arbeidsløse, og det hadde nok sikkert blitt mer press på de fysiske butikkene.
Informasjon hadde blitt vanskeligere å få tak i, så leksikonselgere hadde nok tjent rått på dette (og bibliotekene hadde blitt fullere).

... både positive og negative sider ved det. :p

Hadde vel kanskje blitt flere ledige jobber med tanke på banker o.l da, hvor mesteparten nå er nettstyrt.

Heller motsatt, siden det krever arbeidakraft som må erstatte det som nå gjøres av data/på internett. :)

Heller motsatt, siden det krever arbeidakraft som må erstatte det som nå gjøres av data/på internett. :)

Jo altså arbeidsplasser da og mindre arbeidsledighet.

Vel alt ville jo blitt analogt igjen.
Jeg husker hvordan det var å ikke ha internett, nettbank, apper, facebook osv. Det gikk veldig fint :)
Jeg tor man hadde "fått et nytt liv" og de fleste ville blitt mer fornøyd med seg selv og sitt.

Ja internett er praktisk, nyttig og interessant. Men det er en stor belastning også.

Jeg husker også hvordan det var. Men jeg tror ikke det er spesielt smertefritt, og da tenker jeg minst på det private plan, å gå tilbake.

Det hadde nok blitt kaotiske tilstander en stund. Men så hadde vi nok funnet løsninger.

Et ord: KAOS!! samfunnet hadde kollapset, det er jeg sikker på... Så hadde vi brukt en måned eller to på å bygge oss opp igjen til å leve slik vi gjorde for 20 år siden :)

Mer enn et par mnd er jeg redd

Jeg hadde hatt ett mareritt på jobb, blitt kjeftet på, spyttet på, slått osv fordi det ikke går som kunden ønsker ;) Så hverdagen min hadde blitt tøff, dessverre får jeg smake på en slik hverdag altfor ofte da nettet ligger titt og ofte nede :p
Hjemme hadde det gått fint :)

Hoho, da hadde det blitt enormt mange arbeidsledige i utlandet da:o Vår jobb hadde feks ikke kunnet fortsettet med å ha regnskapsavdeling i Bratislava. :p

Mye hadde blitt vanskelig å man måtte blitt litt gammeldags igjen. Men hadde vært mye bra også!

Back
Topp