Hva skjer om internett blir borte?

• Trådstarter Trådstarter Persienna
  • Opprettet Opprettet
P

Persienna

Guest
Det har jeg lurt på litt. Om vi bare våkner en dag og internett er forduftet.Hva skjer da? Hva gjør vi?

Da blir det noen uker/måneder med total krise og så roer det seg sikkert ned. :p

23568db7883ee107d4147c4288fd3749.jpg

Da blir det noen uker/måneder med total krise og så roer det seg sikkert ned. :p

23568db7883ee107d4147c4288fd3749.jpg
Tja, det meste av Norge blir lammet.

En ting er forum, det lever vi uten.

Men butikkene, vi måtte betalt kontant.
Og gå o banken for å betale regninger.
På jobb når nettet er nede spiller vi hangman på whiteboard i kantina. Det et ikke noe vi kan gjøre da.

Det tar mer enn noen uker og mnd å endre på alt dette. Samfunnet er bygd opp rundt det.

Da blir det totalt krise, når selv barnehagene har startet med app for å få beskjeder. Personlig for min del skulle jeg klart meg, men samfunnet er nå slik at det meste er går via nett og da blir det vanskelig om det skulle forsvinne.

Vanskelig å si hvordan det ville blitt. Har tenkt en del på det og jeg liker ikke å være helt avhengig av Internett. Bruker det jo masse, men foretrekker å få brev og alt på papir :) Internett er jo kommet for å bli, men man vet jo aldri :)

Seriøst?

Bank, butikk, fly, handel, kontor. Sykehus? Apotek?

Jeg er faktisk ganske overbevist om at mange større instanser har en type "krise-manual" som er utarbeidet i slike tilfeller som lenger-varende strømbrudd, frakopling av nett osv. Især de instanser, hvor det blir mest krise, om slike ting skulle skje.

Jeg er faktisk ganske overbevist om at mange større instanser har en type "krise-manual" som er utarbeidet i slike tilfeller som lenger-varende strømbrudd, frakopling av nett osv. Især de instanser, hvor det blir mest krise, om slike ting skulle skje.

Akuratt ;) det er jeg og. Små nettbrudd skjer oftere enn vi tror og da har vi back up :)

Akuratt ;) det er jeg og. Små nettbrudd skjer oftere enn vi tror og da har vi back up :)

Det er verre for oss andre, som har både data og tv på nett. Når det går ned, hva i allverden skal vi få tiden til å gå med da? :hilarious:
(for ref. se bildet mitt i tidligere innlegg. :D)

Det er verre for oss andre, som har både data og tv på nett. Når det går ned, hva i allverden skal vi få tiden til å gå med da? :hilarious:
(for ref. se bildet mitt i tidligere innlegg. :D)

Haha. Det er akuratt det, jeg tenker at det faktisk ikke er såå lenge siden vi klarte oss helt uten internett, alt går jo på strøm, men nett derimot klarer vi oss nok uten. De føeste store innstanser har løsninger for slikt så det blir nok "folk flest" som ikke får sjekka face og insta som har det værst :p

Er bare 10 år siden vi fikk internett hjemme, så hadde klart meg fint uten. Samfunnet hadde måtte tilpasse seg, og jeg tror vi hadde fått en del flere arbeidsplasser. Tenker spesielt i bank og posten.

Er bare 10 år siden vi fikk internett hjemme, så hadde klart meg fint uten. Samfunnet hadde måtte tilpasse seg, og jeg tror vi hadde fått en del flere arbeidsplasser. Tenker spesielt i bank og posten.
Enig. Alle greide seg uten før, så med litt tilpassing hadde det gått helt fint, men kjedelig da, det er fint å kunne kommunisere både med venner, familie og på forum. :joyful:

Da har jeg ikke jobb lenger iallefall.
Eller kanskje jeg må gå dør til dør til dere å skrive ned det dere sier og så gå til nestemann?
Haha, huff det hørtes slitsomt ut :laughing002
Får reist litt rundt i landet da :p

Små nettbrudd ja, men for godt?

Vi må stå i kø i banken for å ta ut kontanter, til de får tom, for å kunne handle mat. Og være tidlig nok ute til å både få kontanter og mat, banken går rom og butikken trolig likeså....

Alle klarte seg uten før ja, men det er ikke gjort på en dag eller måned å tilbakestille oss til det altså. Kommunisere med venner og familie, null stress. Å få samfunnet til å funke, ikke så enkelt.

På min jobb er bacupen hangman på kantina.

Hele min arbeidsplass nedlagt uten internet. Fint, for da fikk jeg tid til å gå i banken da. ;-)

Back
Topp