Hva skjer når vi blir henvist til IVF?

Krepsen89

Gift med forumet
Himmelbarn
Februarlykke 2016
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg har allerede vært på 5 ultralyder uten unormalt funn, og tatt mange forskjellige blodprøver. Mannen skal levere prøver før vi blir henvist.

Må vi da på forsamtale, og ta videre undersøkelser, eller teller alle undersøkelsene vi har tatt før?

Håper på å slippe så mange turer til St.Olavs, det er et stykke å kjøre...

Når sykehuset har mottatt henvisning får du brev om at henvisninger er mottatt, og vil bli behandlet av lege. Etter noen uker får du brev med info om ivf og tid for oppstartsamtale/forsamtale. På denne samtalen tar de nok en ul og mannen må som regel levere sædprøve. På denne samtalen finner de ut hvilke medisiner og doser du skal ha. Litt ulikt om du får sprøyteundervisning samtidig med samtalen. Jeg får det når jeg har ringt inn mens, da jeg skal ha laparaskopi først.

Det er litt venting i denne prosessen..

Lykke til :)

Her fikk vi aldri noe brev, men mannen ble innkalt ganske kjapt til å levere prøver så nå venter vi i spenning

Først måtte vi begge levere blodprøver og han sædprøve, så sendte gynekologen henvisningen. Så kom det brev om at de hadde mottatt henvisningen, og at vi måtte ta nye prøver som de hadde rekvidert.
Når de nye blodprøvene var tatt, kom det time i posten. Og mannen kunne levere sædprøven samme dag som vi skulle på time/forsamtale, siden vi bor litt langt unna (Hører også til St. Olav).

På forsamtalen tar de nye undersøkelser, iallefall gjorde de det hos oss og samtlige jeg kjenner, men hos oss ble bare jeg undersøkt, mens andre jeg kjenner har mannen også blitt undersøkt. Deretter blir veien videre bestemt.
Hos oss ble det bestemt at jeg skulle prøve hormonkurer (men jeg har hormonkur da), mens vi ventet på at jeg skulle komme meg nok ned i vekt.

Vi holdt til på St.Olav fo noen år siden og vi hadde ikke forsamtale. Begynte rett på behandling.

Back
Topp