Hva skjer med permisjon om barnet får barnehageplass fra august 2014?

kinemorB

Glad i forumet
Hva skjer med fars permisjon dersom vi skulle være så heldige å få barnehageplass fra august 2014 ?? Tviler sterkt, men dersom det løser seg, mister vi bare pemisjon da? Eller er det da meningen at man har barnet hjemme ut permisjonen å takker ja til plassen fra senere på året??

Neida, pappen kan ha perm selv om barnet går i barnehage. Vet om mange fedre som har perm 1-2 dager i uken og disse dagene er barnet hjemme fra bhgen :) Men her må man se litt på reglementet til barnehagen. Hvis man har takket ja til en fulltidsplass så vet jeg at barnet må være der et visst antall timer i uken, hvis ikke kan det bli sagt opp. Dette blir nok kanskje ikke utført i praksis alle steder, men i alle fall i de kommuner hvor det er presset barnehagedekning.

Har også hørt om dem som har hatt full pappaperm, sendt ungen i bhg og sittet hjemme og spilt play station hele dagen - det blir bare helt feil i mine øyne! o_O

Jeg sniker meg inn og svarer jeg. Vi stod i den situasjonen med eldste. Måtte ta imot plassen ,og betale, og benyttet oss av muligheten til en laaang innkjøring. Pappan mister ikke retten til permisjonen.

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Pappa kan jo evnt da utsette permisjonen, eller gradere den, som nevnt over. Slik at han jobber litt mindre bare, og på den måten kanskje mini slipper hele fulle uker og dager i starten :)

Og får dere bhg plass, trenger ikke oppstart være i august :) hilsen bhg ansatt

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp