Hva skjer med melka?

snuppa80

Forumet er livet
Hadde masse melk i starten, men siste uka har det kommet mindre og mindre... Pumper 100 ml hvis jeg er heldig!!! Og det er jo det han spiser, han vil hvertfall ikke ha noe mindre[&o] 

Skal prøve i mårra og pumpe og gi pupp ofte og se om det hjelper. Har jo så lyst til å amme, har endelig begynt å få det til skikkelig nå, og da svikter så klart melka[:(]

Ja, er det ikke typisk... Håper du klarer det... Jeg gav opp etter en del problemer...

Jeg har hørt at det er viktig å amme på natten, for da øker melkeproduksjonen.
Viktigere enn på dagen iallefall.

Er barnet ditt 23 dager gammel??? Så er vel 100 ml melk veldig bra, om du har det hver gang du ammer da??? Jeg har ca 50 ml, og må gi ekstra til pia mi, men d er helt ok....Som ei jordmor sa til meg, så er det ikke noen barn som sulter i norge.....Bruker collet erstattning, og ammer mest for kos, og det fungerer bra.

Barnepleier sa oxo det at når barnet krever mer mat, så vil man oppleve at ungen henger i puppen omtrent hele dagen, dette er for og øke melke produksjonen. Og som ei skriver lengre ned her, så er nattamming VELDIG viktig. Det er på natten man har mest produksjon av melk.

Vet ikke om dette er noe hjelp/trøst, men det kan enda rette seg.

Lykke til[;)]
Klem fra Nate[8D]

Uff, jeg må kanskje ta meg sammen og få ammet litt om natta da[:o] Gjort det et par ganger, men han bare sovner ved puppen, så holder liksom på flere timer (sovner jeg og....).

Vært til akupunktur nå, men har ikke hjulpet stort. 80 ml totalt er det som er der, sånn ca hver 3. - 4. time. Og hanspiser jo mer enn det[:(] gir han bare pupp på dagen, så langt det går da. Er han sulten får han så klart erstatning!! Men må si, at det er et veldig slit det der.... Skulle vært en selvfølge å ha melk nok i 6 mnd!!!!!!!!!![:D]

Bare la babysen ligge og sutte lenge selv om du er tom for melk. dette stimulerer melkeproduksjonen. for da får kroppen signaler om å lage mer. ammete funker også. det tok jeg sist og jeg fikk kjempemasse melk. jeg hadde ikke melk til småen i begynnelsen, men nå etter at hun har lagt og smattet på nassene så får jeg i hvertfall 70 fra hver pupp og hun er bare 12 dager.. dette ble litt langt.. sorry. men lykke til i hvertfall :):)

De sier også , disse ekspertene rundt meg, for jeg er ingen ekspert[8|]. At hvis babyen sovner mens du ammer den, så i noen tilfeller er det pga luft i magen. Kan jo prøve å våkne babyen med å legge den til skulderen for en rap.
(Men selvfølgelig er en jo sikkert veldig glad for at babyen endelig sovner midt på natta.Så du må jo se på formen din også  - lykke til med ammingen. det kommer sikkert til å gå fint som bare det)[;)]

Stå på og amme... De sier at jo mer du ammer, jo mer melk produseres.Krysser fingrene for deg!!!

Back
Topp