Hva skjer med meg?Ekkel følelse

*Bertemor*

Forelsket i forumet
I dag skjedde det noe ganske ekkelt. Jeg var på vei til jobb, stod og ventet på bussen som jeg pleier, men plutselig ble jeg skikkelig svimmel. Så jeg lente meg inntil buss skuret. Plutselig våknet jeg liggens på bakken og det var noen som snakket til meg. Så jeg rett og slett besvimte. Det var skikkelig ekkelt. Jeg kom meg da på bussen helt skjelven og skikkelig varm. Ringt samboern min som var på jobb, han kom og møtte meg og vi gikk til legen. Det hun gjorde der var å måle blodprosenten, blodtrykket og blodsukkeret. Det siste var vist litt lavt. Men hun kunne ikke si helt sikket hvorfor dette skjedde, men det kunne ofte skje med de som er gravide. Så dermed ble jeg sendt hjem igjen av legen, så klart fulgte kjærsten meg hjem da=) Jeg spiste og gikk og la meg. Og jeg sov søren meg til kjærsten kom hjem.
Dette var en skikkelig ekkel opplevelse, slo halebeinet skikkelig når jeg falt å, så au au når jeg sitter=(.

Men er det noen andre som har opplevd dette? Og hva legen eventuelt sa?

Blei litt langt men...

Klemmer fra skjelvene meg[;)]

Sånn har jeg det rett som det er. Lever i en svimmel verden. Besvimer av og til, men rekker som regel å sette meg ned når jeg kjenner det kommer. Det er super ekkelt å være sånn hele tiden. BT mitt er veldig lavt til vanlig og enda lavere nå når jeg er  gravid. Hjelper å spise hver 3. time sove noen lurer på dagen og ikke stresse!

blodtrykket mitt var fint... Jeg hadde desværre ikke muligheten til å sette meg ned når det skjedde i dag. Håper bare det ikke skjer igjen,for det er søren meg ekkelt.. Men legen sa at jeg ikke må stresse også(lettere sagt enn gjort,hehe)Også sa hun at hvis fortsetter så må jeg eventulet gå av med permisjon tidligere. Men jeg har også en ganske stressende jobb til tider så....

Men takk for svar[:)]

opplevde det sist gang, sikkert fordi eg jobba og stressa mye, hold på og besvime og spy, fikk meg utvendig og slang meg på rygg i snøen..... unngikk ivertfall og besvime heldigvis, det er ekkelt når det skjer ivertfall

Jeg har hatt det en gang, Jeg var på jobb og ble kjempe svimmel bare I noen sekunder også gikk det over.
Jordmor sah at det var helt vanlig at di som er Gravide kan få lavt blodtrykk bare et lite øyeblikk.... [:D]

Jeg har høyt blodtrykk og kan plutselig bli uvel og svimmel. henger gjerne sammen med at jeg har stått oppreist en stund eller gått rundt. Har fått streng beskjed om å unngå fysisk aktivitet (utover det å tasse litt rundt av og til i rolig tempo) og stress. Er sjukmeldt fordi blodtrykket er faretruende høyt og jeg er helt utslitt.

nå i d siste er jeg mer og mer svimmel i løpet av en dag... er nok normalt når man er gravid... ikke noe galt med mine prøver allefall.

Jeg blir ofte svimmel når jeg reiser meg opp, må sette meg ned igjen fordi jeg er redd jeg går i bakken hvis ikke.
Det har vært sånn de par siste mnd.
(Ellers var jeg sånn når jeg var yngre, besvimte rett som det var. Hadde visst litt jernmangel da men, vet ikke nå.)
Har også hørt at det er mange som besvimer når de er gravide...

jeg fikk også det sånn utav det blå[8|]skikkelig ubehagelig,ble varm å helt i ørska,måtte sett meg ned å drikke litt vann så gikk det over.

blotykket mitt er helt fint,så det var sikkert bare at jeg har gått/anstrengt meg for mye.

jeg gikk ikke til legen.jeg må heller bli flinkere til å ikke presse meg,ta pausen før jeg trenger dem[;)]

Jeg har også hatt den følelsen.. føsrt en gang da jeg skulle rygge bilen opp i innkjørselen.. kikket bakover på den ene siden, snudde meg fort rundt og da så jeg bare stjerner og det gikk helt rundt for meg.. tok sikkert ett minutt til jeg kom meg litt igjenn. da var det rett før blackout.. Ellers var det forrigelørdag.. vi skulle ned til gran canaria.. lettet med fly og da fikk jeg samme følelsen igjen..måtte lene med frem mot seteryggen forran for å unnga å få blackout.. Da vi skulle hjem igjen gjorde jeg det med en gang og rettet meg ikke opp før belte-signalet slokket.. Det er ille nok den følelsen, men utrolig nok var mamma med begge gangene, og ho er av den gamle skolen.. det vil si at ho var nervøs om flyturen i utgangspunktet og når ho så jeg lente meg frem, måtte jeg liksom berolige henne og undergrave situasjonen helt.. bare  sa at jeg var føre var..he,he..   Fra dem sin tid var det jo slik at man skulle ikke bade,trene, strekke seg.. det meste var farlig.. klart det er noe i det.. men det kan jo bli litt  småhysterisk av og til..

Ellers har jeg hatt litt småsvimling når jeg har reist meg, men ikke noe betydelig.. bare sånn at jeg får en påmindelse om å ta det litt med ro.. (veldig lett med en liten en på 17 mnd som løper rundt og finner på fant..he,he).. Har veldig lavt jerninnhold i blodet da, så jeg tar jern morra og kveld.. blodtrykket er på 110/60.. ganske så på normalen.

Jeg besvimte også da jeg gikk gravid. Våknet til meg selv, da jeg lå utenfor døren hjemme. Slo meg inni hånden og på kneet. veldig ekkelt!!!

Jeg besvimte på flyet da jeg ikke visste jeg var gravid (uke 6), så det ble jo rask mistanke da.
Det er visst ganske vanlig at dette skjer visstnok. Etter det har jeg følt meg veldig fin og ikke vært svimmel før nå i det siste.
Mitt blodtrykk var for en måned siden 110/50., og har hele tiden gått mer og mer ned på hver kontroll.
Har bestandig gått på jerntabletter pga av anemi, men jeg måtte kutte ut for to uker siden pga av store magesmerter.
I morgen skal jeg til jordmor og er ganske spent på blodtrykket nå som jeg ikke tar jern lengre.

Jeg har lett for å få lavt blodsukker. Da blir jeg akkurat sånn som du beskriver. Har hatt det sånn lenge før jeg ble gravid.
Rådene jeg har fått av legen for å unngå dette er å spise ofte og sundt. Unngå snop. Det får bare blodsukkeret til å gå i berg og dalbane. Også må du drikke mye.

Håper ikke du blir mer plaget.

jeg har det også slik, men jeg har ikke besvim.. bare blitt skikkelig svimmle, bare sånn plutselig... var derfor til legen istad, de tok blodtrykk og blodprosenten. de var helt fine. så han sa bare da at jeg kunne sykmelde meg litt hvis jeg ville. og svimmelheten var relatert til svangerskapet. var bare slik.. men det er jo ekkelt da...

Jeg har og hatt en følelse av at nå besvimer jeg, men heldigvis vært sittende alle gangene, så jeg har ikke svimt av. Jeg tok det opp med legen, og hun sier det er et plutselig blodtrykksfall. Jeg blir svimmel, kaldsvetter og skjelver. Og så går det over like fort som det kom.

Hatt det to ganger før jeg ble gravid og en gang nå i svangerskapet. Kom da vi satt på flyet på vei til Gran Canaria nå sist.

I uke 8 besvimte jeg i dusjen, heldigvis var samboeren på badet med meg og fikk fakket meg så jeg ikke slo meg skikkelig. Legen på legevakten sa at det var helt vanlig og at de i gamle Hollywood filmer brukte det som første bevis på at en var gravid [:)] Snakket senere med min mor og hun besvimte også da hun skulle ha meg. Tror nok det er temmelig vanlig og ufarlig så lenge en passer på å sette seg når en føler seg svimmel, ellers kan en vel slå seg godt. Jeg har forøvrig ikke besvimt noe mer etter dette, men har vært flink til å sette meg om jeg blir det minste svimmel [:)] Lykke til videre med svangerskapet [:)]

Back
Topp