Hva skjer med magen min?

MiniSpire

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
I de siste 2-3 dagene skjer det hver morgen når jeg skal stå opp at jeg får helt sykt vondt nederst i magen og jeg klarer ikke å reise meg ordentlig opp og må gå å støtte meg til senga og vegger helt inn til badet for å gå på do og etter jeg har tisset så er det noenlunde ok igjen, altså jeg klarer hvertfall å reise meg helt opp. Dette er fryktelig ubehagelig/vondt og veldig ekkelt. Noen som opplever det samme eller vet hva det kommer av?

Kan også nevne at jeg sliter med mye vonde kynnere (helt siden uke 23-24) og etter hodet festet seg i uke 32 så har jeg fryktelig nedpress og det gjør til tider vondt og klarer nesten ikke å gå noenganger pga det. De siste dagene så har jeg merket mye mer til mensmurringer både i mage og korsrygg også og i går måtte jeg sitte med varmeflaske i ryggen Har også til tider en slags sviende/brennende smerte i underlivet (ikke i forbindelse med vannlating). Vet ikke om dette har noen sammenheng med smertene jeg har på morgenen, men er det noe jeg burde bekymre meg for?

jeg har det ikke så ille som deg, men jeg har også noen lignende smerter i magen på morgenen, og noen ganger i løpet av dagen. har også en sviende/brennende smerte i underlivet noen ganger i løpet av dagen, det var en av grunnen til at jeg nå trodde jeg hadde UVI (var ikke det) for jeg pleier å få det da også utenom vannlating, må ofte veldig hyppig på do når jeg får de smertene i underlivet, men ikke mye som kommer. aner ikke hva det er annet enn at jeg har merket at de smertene i underlivet kommer oftere om jeg holder meg litt før jeg går på do eller har gått litt/løftet/bøyd meg.
har også merket at det kommer litt i forbindelse med at magen blir tyngre nedover på en måte og type nedpress. men hva alt dette er aner jeg ikke annet enn at jeg bare går ut ifra at det har noe med slutten av svangerskapet å gjøre.

jeg har det ikke så ille som deg, men jeg har også noen lignende smerter i magen på morgenen, og noen ganger i løpet av dagen. har også en sviende/brennende smerte i underlivet noen ganger i løpet av dagen, det var en av grunnen til at jeg nå trodde jeg hadde UVI (var ikke det) for jeg pleier å få det da også utenom vannlating, må ofte veldig hyppig på do når jeg får de smertene i underlivet, men ikke mye som kommer. aner ikke hva det er annet enn at jeg har merket at de smertene i underlivet kommer oftere om jeg holder meg litt før jeg går på do eller har gått litt/løftet/bøyd meg.
har også merket at det kommer litt i forbindelse med at magen blir tyngre nedover på en måte og type nedpress. men hva alt dette er aner jeg ikke annet enn at jeg bare går ut ifra at det har noe med slutten av svangerskapet å gjøre.
Da høres det jo ut som vi har det nogenlunde likt da kanskje, jeg kan ikke huske å ha opplevd alt dette sist svangerskap. Hadde vel litt murringer og slikt, men ikke noe av det andre.. Merket i går kveld at noen av de menssmertene som kom minnet om smertene som begynte etter at jeg ble satt i gang med modningspiller sist.. men det kommer jo og går og det skjer ingenting så er kanskje bare modning? Jeg vet ikke, er sannelig ikke godt å vite da :P Har av og til også løs mage, men det veksler veldig.. (Har jo lenge vært plaget med hard mage) Sorry detaljene :P

hehe detaljer tåler vi :-) jeg har også mye løs mage for tiden og en del murringer og sånn, men ikke slik at jeg tror noe skjer nå.
hadde heller ikke de der andre plagene sist... men kanskje det er noe på gang hos deg ;-) spennende da :-) hvis ikke håper jeg du slipper å gå med de plagene så lenge, er slitsomt å ha det slik... klem

hehe detaljer tåler vi :) jeg har også mye løs mage for tiden og en del murringer og sånn, men ikke slik at jeg tror noe skjer nå.
hadde heller ikke de der andre plagene sist... men kanskje det er noe på gang hos deg ;-) spennende da :) hvis ikke håper jeg du slipper å gå med de plagene så lenge, er slitsomt å ha det slik... klem
Er jo litt tidlig om det er noe på gang enda, men håper hvertfall det er god modning da ;) Ja, er slitsomt å gå med slike plager, har jo kraftig bekkenløsning også. Det har vel du og? Det er slitsomt, spesielt når man har en aktiv 2,5 åring i hus :P men heldigvis er det jo ikke så altfor mange ukene igjen nå så får vel bare holde ut, ikke annet å gjøre :P Synes det er mest skremmende de smertene på morgenen for de er ganske ille, men er bedre etter jeg har fått tisset.. Mulig det bare er at det er så mye trykk på blæra kanskje og at jeg derfor ikke klarer å rette meg helt opp.. Huff, deter slitsomt nå på slutten altså så bra vi snart er i mål alle sammen :)

ja jeg har også kraftig bekkenløsning, nå er jeg også syk i tillegg og sambo jobber ettermiddag/kveld denne uka (fri i morgen heldigvis) har jo en aktiv snart 3 åring som snart skal hentes i bhg. men sambo sa at hvis formen kjennes skikkelig ille i ettermiddag kunne jeg ringe etter han i dag :-)

ja jeg tenker at det nok er press på blæra og/eller urinveiene sikkert ekstra når babyen ligger lenger ned og sikkert legger ekstra press på :-)

ja jeg har også kraftig bekkenløsning, nå er jeg også syk i tillegg og sambo jobber ettermiddag/kveld denne uka (fri i morgen heldigvis) har jo en aktiv snart 3 åring som snart skal hentes i bhg. men sambo sa at hvis formen kjennes skikkelig ille i ettermiddag kunne jeg ringe etter han i dag :)

ja jeg tenker at det nok er press på blæra og/eller urinveiene sikkert ekstra når babyen ligger lenger ned og sikkert legger ekstra press på :)
Uff, henting i bhg kan være et mareritt for seg selv om ungen er vrang slik som mi var idag.. måtte bære henne fra inne i bhg og ut i bilen og hun veien litt over 13kg.. kjenner jeg er helt ødelagt :( Samboer leverer henne når han går på jobb om morgenen stortsett heldigvis, men jeg henter henne hver dag.. fortsetter hun sånn så må samboer hente henne etter jobb, men da får hun jo så lange dager stakkars.. uff er ikke enkelt :(

huff nei det er ikke bare, bare nei, får han med meg uten å bære han jeg, men vi bruker laaaang tid for han har det jo så morsomt uansett hvor sent vi kommer at han skal bare det og det og det først hehe

det er jeg som henter og leverer de aller fleste dager da sambo jobber dagskift annenhver uke begynner kl 6 står opp 5 så da er han så trøtt at han får ofte sove litt etter jobb mens jeg henter, men han henter 1-2 dager som regel de ukene da. annenhver uke som denne uken jobber han ettermiddag/kveld så de ukene + helgene bytter vi med å stå opp med gutten så da leverer han som regel 2 dager de ukene.

men denne uka har han levert de fleste dagene da jeg har vært syk i tillegg til alle plagene så har han tatt gutten på morgenen, han er snill da :) men da må jo jeg hente hver dag da.

vil tro det var ganske tungt da, de føler jo ennå tyngre når de slår seg vrang...

huff nei det er ikke bare, bare nei, får han med meg uten å bære han jeg, men vi bruker laaaang tid for han har det jo så morsomt uansett hvor sent vi kommer at han skal bare det og det og det først hehe

det er jeg som henter og leverer de aller fleste dager da sambo jobber dagskift annenhver uke begynner kl 6 står opp 5 så da er han så trøtt at han får ofte sove litt etter jobb mens jeg henter, men han henter 1-2 dager som regel de ukene da. annenhver uke som denne uken jobber han ettermiddag/kveld så de ukene + helgene bytter vi med å stå opp med gutten så da leverer han som regel 2 dager de ukene.

men denne uka har han levert de fleste dagene da jeg har vært syk i tillegg til alle plagene så har han tatt gutten på morgenen, han er snill da :) men da må jo jeg hente hver dag da.

vil tro det var ganske tungt da, de føler jo ennå tyngre når de slår seg vrang...
Synes du er utrolig god som klarer det :) Mi jente er nok litt trassen så er nok mye derfor, er veldig opp og ned med henne :P men er vel sånn det er hehe

hehe joda kjenner til den trassen, er nok bare sånn det er ja hehe det blir vel bedre en gang hehe

Back
Topp