Hva skjer med kroppen min?

3 snart 4

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Ila 4 d dager nå har jeg gått opp 1,5kg og kvalmen har kommet tilbake. Litt ødem i beina. Skjønner jo at dette er væske og ikke fett, men er det noen andre som har opplevd dette? Synes det er så rart jeg har blitt så kvalm igjen også og at det kom samtidig som vektøkningen

Har du snakket med jordmor om dette? Jeg ville tatt med en urinprøve, så de får sjekka protein og greier :-)

Ringte dit, men eneste kontordama sa var at jm ikke hadde ledig time og at jeg må vente til timen min den 8.

Ring fastlegen - eller jordmora direkte om de på kontoret er vanskelig å ha med å gjøre, du bør virkelig sjekke dette. Plutselig vektøkning er jo et av tegnene på svangerskapsforgifting.

Min kvalme har også kommet tilbake. Snakket med jordmor om dette og hun mente dette kunne skje fordi baby tar mer plass osv.
Men greit å kontakte lege om du føler for det. Baby har ikke bra av en stressa mamma

Du kan jo f. eks levere en urinprøve på legekontoret for å få den sjekket- trenger ikke nødvendigvis time for det :)

Sniker fra februar: om det er mistanke om svangerskapsforgiftning, er det veldig viktig at du får sjekket blodtrykk og urin. Jeg er usikker på hvilken uke du er i, men det kommer ofte en ny kvalmeperiode mellom uke 20 og 30. Og noe ødemer er normalt mot slutten, men ikke for mye. Selv gikk jeg opp 7 kilo vann på 4 dager da jeg hadde svangerskapsforgiftning, og når det utviklet seg ble jeg lagt inn med blodtrykk på 160/110. Føler du deg dårlig, så ring ring ring. Bedre at de sjekker for mye enn for lite, selvom det foreløpig høres ut som du kan ta det helt med ro ☺ Ønsker ikke å skremme deg, bare å informere. Og er du over uke 23/24 så ring direkte til føden, da tar de deg inn på kontroll ☺

Sjekket blodtrykket da jeg var på jobben og det var helt fint :) 7kg var litt mer enn det jeg har gått opp ja. Veide meg i dag og da har jeg gått ned halvparten igjen. Er forresten 26+1. Hadde ødemer denne tiden med førstemann også, var bare at vekta kom så fort og den kvalmen som gjorde at jeg reagerte. Heldigvis er alt i skjønneste orden :)

Sjekket blodtrykket da jeg var på jobben og det var helt fint :) 7kg var litt mer enn det jeg har gått opp ja. Veide meg i dag og da har jeg gått ned halvparten igjen. Er forresten 26+1. Hadde ødemer denne tiden med førstemann også, var bare at vekta kom så fort og den kvalmen som gjorde at jeg reagerte. Heldigvis er alt i skjønneste orden :)
Det er godt å høre! ☺ Ja, og det er riktig av deg å reagere også så det synes jeg er bra ☺ Ikke bare bare disse svangerskapene :-P

Godt å høre at alt var bra :) Håper kvalmen forsvinner like fort som den kom.

Back
Topp