Hva skjer med kroppen min?

FrkFant

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Novemberskattene 2014 <3
Må bare lufte litt tanker her nå. Har blødd litt i helgen, og klarer liksom ikke å roe meg helt ned. Begynte med litt brun utflod på lørdag, så gikk det over, og kom tilbake med litt friskt blod. Samme på søndag. Blødde litt av og på.

Så ringte jeg legen i dag, og var heldig å fikk komme inn en time etter. Før jeg dro gikk jeg på do, og da kom det blod med slim. Ble jo ikke akkurat noe roligere av det. Menmen, kom meg til legen og fikk en prat med han. Han sa at siden jeg ikke har blødd mye (alt har kommet i do, ingenting mer) er det sannsynligvis ikke abort, men om det er abort kunne han ikke gjøre noe. Ingen overraskelser der egentlig, men det var litt betryggende å høre det fra han. Han kjente på magen etter tegn på graviditet utenfor livmoren, men fant ikke noe, så han mener det er livmoren som vokser og blodkar som sprekker(?). Var visst ikke krise at jeg kjenner mensliknende ubehag heller.

Videre fikk jeg tilbud om GU for å se etter åpning, evt. bare blodprøver for å se etter stigning av hcg. Valgte det siste, og skal tilbake på torsdag for ny prøve.

Huff, dette er ikke noe gøy, og det dreper meg å ikke vite hva som skjer! Dette er min første graviditet, og om jeg mister skal jeg klare å takle det helt fint, jeg kan alltids prøve igjen. Men jeg hater å ikke ha kontroll! Jeg vil heller vite det med en gang om jeg mister, så jeg kan komme meg videre. Evt. få en forsikring om at jeg IKKE mister, så jeg kan slappe av igjen. Heldigvis ble jeg tatt veldig seriøst av legen, og får jo et svar snart...
 
Bra at legen tok deg seriøst :)

Og krysser fingrene for at HCG stiger :)
 
Det gjør virkelig jeg og!

Jeg er 99% sikker på at jeg så et ultralydapparat på kontoret hans også, så om jeg fortsatt er gravid til første kontroll håper jeg han kan se etter hjertet også. Det hadde virkelig roet nervene :)
 
Er ikke noe kjekt å gå i uvisshet!
Kjenner det i grunnen er det verste med å gå gravid!
Forrige gang hadde jeg en ma og da var det ingenting som tilsa at jeg hadde mistet. Værken blødninger eller smerter.
Det gjør jo at jeg føler meg ikke trygg på t alt er ok nå selv om det ikke er noe symptomer.
Det er den luken inn til livmoren vi skulle hatt så vi hele tiden kunne vist at alt var ok!

Men krysser fingrene for at alt er bra med spiren din <3
 
Back
Topp