Hva skjer hos jordmor uke 39 +?

lallala

Glad i forumet
Noen som kan fortelle meg hva jeg kan forvente hos jordmor i morgen? Er da 39 + 3. Har jo et håp om at hun sjekker åpning og kanskje "røsker litt" for å sette i gang hehe.. Er det noe man kanskje må spørre om? Hva med "stripping"? Er 2.gangs, men hadde aldri den kontrollen med førstefødte som kom litt før.

Min kontroll var akkurat som de andre. Sjekket de vanlige tingene. Hadde vært der uken før også, så hadde ikke så mye å snakke om, så kontrollen tok 10 minutter ca :p du kan sikkert spørre om å få sjekka nedentil, det er ikke standard prosedyre.

Min kontroll var akkurat som de andre. Sjekket de vanlige tingene. Hadde vært der uken før også, så hadde ikke så mye å snakke om, så kontrollen tok 10 minutter ca :p du kan sikkert spørre om å få sjekka nedentil, det er ikke standard prosedyre.
Åå så kjedelig.. Ja det er jo lov å spørre da, tror jeg skal gjøre det :)

Jeg var hos jm i dag, 38+6. Ho gjorde ingenting utover det vanlige :)

Noen som kan fortelle meg hva jeg kan forvente hos jordmor i morgen? Er da 39 + 3. Har jo et håp om at hun sjekker åpning og kanskje "røsker litt" for å sette i gang hehe.. Er det noe man kanskje må spørre om? Hva med "stripping"? Er 2.gangs, men hadde aldri den kontrollen med førstefødte som kom litt før.
Jeg tror ikke de sjekker modning og evt. Stripper automatisk. Her har jeg spurt begge gangene:)

37+5 idag og hadde uke38 kontrollen idag.
Snakket om amming bla og tok blodprosent. Ellers som alle andre timer hos henne.

Visste ikke at man kunne sjekke blodprosent hos jordmor, det kan jo være kjekt:)
Hun har gjort det på to kontroller. Var visst standard.
Vanlige prøver i armen må jeg til lege for men stikke i fingeren kunne hun.

Her var det vanlig kontroll uten stripping eller sjekk av modning (kunne sikkert bedt om det,men ønsket ikke)

Her bestiller de ikke overtidskontroll siden mange føder i uken etter termin,man må selv ringe sykehuset når man er 6 dager over termin og få time selv.

De sjekker ikke modning før 1 uke etter termin her.

Back
Topp