Hva skjer første gangen hos jordmor?

Frk.meg

Betatt av forumet
Var hos lege i uke 11 og skal til jordmor i uke 15.. Skjer det samme der som hos legen? Urinprøve, vekt, blodprøve og snakke litt om svangerskapet? :p

Når jeg var hos jordmor første gang var det urinprøve, vekt, snakke om kosthold og div også målte hu magen også hørte hu på hjertelyden.
Tror nok det er litt det samme hos legen også, men jordmor setter av 1time, legen 15min :P

Når jeg var hos jordmor første gang var det urinprøve, vekt, snakke om kosthold og div også målte hu magen også hørte hu på hjertelyden.
Tror nok det er litt det samme hos legen også, men jordmor setter av 1time, legen 15min :p
Takk for svar :)

Hos jordmor tar kontrollene ofte lengre tid, da jordmor har flere temaer hun går gjennom/underviser om, det gjorde hun i alle fall med meg. Tok opp feks kosthold en gang, amming en anne gang, fødselsforløpet osv. Veldig ok syntes jeg :) pluss at jordmoren min var hakket mer "begeistret" over min graviditet enn legen, og bare det gjorde det litt stas å komme dit :)

Går kun t legen eg denne gangen, vært hos jordmor i 2 svangerskap ;) syns jordmor e fantastisk... Men denne gangen vett eg ka eg går til, så denne gangen kun legen :)

Back
Topp