Hva skjer etter 1. kontroll..?

JaBe87

Flørter med forumet
Septembermødre <3
Jeg hadde første kontroll hos lege da jeg var 8+4. Det ble da tatt blodprøver, registrert vekt osv.
Tenkte at jeg skulle prøve å bestille time hos jordmor nå neste gang, da dette er min første graviditet.

Når kan jeg regne med å få neste kontroll? Synes legen sa at jeg kunne bestille til uke 16, men når man ser på disse oversiktene over kontroller, skal jo 2. kontroll i utgangspunktet være ordinær ultralyd..? Er det jeg som har misforstått/hørt feil? :p

Noen som kan forklare/vet noe om dette? :)

Jeg hadde første kontroll 8+4, skal på UL 12+1 og skal til legen igjen 15+2. Legen ville at jeg skulle komme ca. 5 dager etter ul men han hadde ikke ledig time så :p

Last edited:
Oversikten min sier:
1.lege- 8-12 uke
2. Jordmor 12-16 uke
3.Fødepoliklinikk Ultralyd 19 uke
4. Jordmor/ Lege 24 uke
5. Jordmor/Lege 28 uke
6. Jordmor / Lege 32 uke
7. -"- 36 uke
8.-"- 38 uke
9. -"- 40 uke
10. Overtidskontroll på sykehus 41 uke

Jeg var på første sv.kontroll 8+5 og skal til jordmor på 12 ukers dagen... da skal min kjære også være med :p Håper på hjertelyd <3

Aha, ut fra den kan det jo se ut som om jeg har fått med meg riktig beskjed. ;) ikke alltid man er like tilstede når formen ikke er på topp. Da skal jeg ringe jordmor imorgen, og se om det er mulig å få time. :)

Takk for svar. ;)

Hadde umulig fått med meg dette om ikke det var ført opp på en lapp hehe... :) gøy med jordmor time da :)

Nei, vanskelig å få med seg alt som sagt. ;)
Fant noe om kontroller på nettet, men det stemte jo ikke med hva jeg mente jeg hadde fått beskjed om. Det kan jo være litt forskjell på det, som med så mye annet. :)

Back
Topp