hva skjer? er lillemann syk..?

chicka mom

Forelsket i forumet
Lillebror i huset begynte å hoste for to dager siden. storebror har vært syk i en uke med feber, hoste å snørr, så kanskje lillebror ble smittet der. men lillebror hadde ikke feber. å inatt har det vært heelt utenom det vanlige..
som regel er han våken annehver time å skal ha mat. av og til er han våken en time før han sovner igejn. men inatt har han ikke ville hatt mat i det hele tatt!! han har vært våken, ja. skrekke å vært litt utrøstelig. har lagt han til puppen. han har tatt litt, som for å slukke tørsten bare, men så sovnet igjen :( han sov veldi dårlig i vugga. allerbest sov han inntil meg.. er han syk? tror ikke han har feber.. skal måle når han våkner..han sovnet før jeg fikk tatt morgenstellet på han.... trenger hjelp!!

Vanskelig å si, men er han tett da? Hoster sa du?
Da minsten her hadde RS virus fikk han aldri feber men hostet mer og mer og på dag 3 ble han tunpusten, men lite andre symptomer på sykdom. Endte med innleggelse her. Han spiste også mindre.

han slimhoster. han var iallefall tett inatt.. nå er han snørrete også. men hadde ikke feber. målte han nylig. han har spist frokost så han har iallefall. men han har hatt veldig tørre bleier siden igår kveld... det er vel ikke normalt?

Du bør ringe legen din og få h*n til å se på gutten din. Min kar var slapp i går og spiste lite. Var på legevakta, men kunne ikke finne noe galt med han. Han surklet en del i pustingen, det hørtes ut som han sleit med slim i halsen/brystet. Legen kunne ikke høre noe knitring i lungene. Så vi ble sendt hjem med beskjed om at e må pumpe meg også gi han mat, for å se hvor mye han får i seg. [8|]
Han spiste dårlig i går. Men i natt spiste han 150 ml mme (kl 04.30) og kl 08 spiste 140 ml mm. Så han har visst fått tilbake matlysten.
Han var også urolig og fant ikke roen til å søv, men han sovna kl 22 i går kveld og søv t kl 04.25. Etter mat la e han igjen også søv han t kl 07.30
Nu ligg han i vogna godt pakket inn ute på altan og søv. Han søv så godt der ute. Han e ikke snørrete og har ikke hoste, så kem veit ka som plaga han i går..[&o]
Tørre bleier over flere timer bør bli sjekket. Det er et tegn på at han får i seg for lite mat.

hm.. ja.. han har jo spist lite inatt å igår kveld.. men nå syns jeg han har spist mer. tror jeg enda venter å se.. de vil vanligvis ikke ta ikk spedbarn med mindre de har feber i tillegg til ev. forkjølelse..

Da e ringte legevakta fikk e beskjed om å komme med en gang, de lar aldri en så liten baby vente. Uansett om det var forkjølelse eller mageproblem så måtte man komme med en gang.

skal snakke med de for sikkerhetsskyld. jeg liker bare ikke føle meg som en hypokonder.. syns vi har vært så mye hos legen med han[&:] men skal ringe de nå

Bra. Man ska ikke vente og se det an med en liten en. Da va iallefall det e fikk beskjed om fra ho i skranken på legevakta.
Nei, nu må e spis også skal e ha en ny date med pumpa[8|][&o]
Slitsomt sia e har lite melk. Fikk spray i går på legevakta.
God bedring.

Jenta vår fikk plutselig mye snørr i nesa fredag kveld da vi skulle legge henne. Det ble med det, og hun har enda litt igjen, og i dag er det tirsdag. I går var jeg på etterkontroll med meg selv hos legen, og han sa at så lenge hun spiste, hadde våte bleier, og hun ikke var fraværende, var det ingenting å bekymre seg for...

Back
Topp