Hva skjer dersom man slipper to egg?

Ønsket-om-nr2<3

Betatt av forumet
Mulig et innlysende og logisk svar på dette, men det grubles sånn og jeg finner ikke noe klart svar på nett.

MEN, dersom det slippes to egg under eggløsning, er det slik at begge da blir befruktet eller kan kun ett av dem bli det? Hva skjer da med det egget som evt ikke ble befruktet? Kan det gi en form for mens?

Mest sannsynlig et helt åpenlyst svar på dette :hilarious::hilarious::hilarious::hilarious:
 
Kan bli to, kan bli ett og det kan bli ingen :) Ved eggløsning før denne graviditeten hadde jeg to like store egg helt klare så fikk beskjed om at det var forhøyet sjanse for tvillinger, men ingen garanti :) Ble gravid, men med en :)
 
Kan bli to, kan bli ett og det kan bli ingen :) Ved eggløsning før denne graviditeten hadde jeg to like store egg helt klare så fikk beskjed om at det var forhøyet sjanse for tvillinger, men ingen garanti :) Ble gravid, men med en :)

Hadde du en blødning da? Tenker på dersom vi slipper to egg hva som skjer med det egget som ikke blir befruktet :p
 
Som sagt over man kan bli gravid på ett egg, på begge eller på ingen. Kommer Inge. Blødning før etter 14 dager ca når mensen kommer, samme som ved alle eggløsninger.
 
Blødningen, altså mensen er når livmorslimhinnen støtes ut av kroppen. Dersom man blir gravid med ett eller flere egg, fester det seg i livmorslimhinnen og den støtes ikke ut som ved menstruasjon. Derfor får man ikke mensen dersom du blir gravid med ett egg, selv om kroppen slipper to. Det andre egget sprekker, og absorberes av kroppen som nevnt over her :)
 
Last edited:
Tusen takk! Som sagt, det var nok et veldog logisk svar som hjernen min ikke klarte å få frem :wtf: Tusen takk for gode svar!
 
Tusen takk! Som sagt, det var nok et veldog logisk svar som hjernen min ikke klarte å få frem :wtf: Tusen takk for gode svar!
Skjønner deg godt jeg. Har lært ufattelig mye om kroppen og syklusen etter vi startet å prøve. Hvorfor lærer man ikke disse tingene på skolen? :eek::joyful:
 
Skjønner deg godt jeg. Har lært ufattelig mye om kroppen og syklusen etter vi startet å prøve. Hvorfor lærer man ikke disse tingene på skolen? :eek::joyful:

Ja ikke sant!! Mye man ikke lærer! Leste også om det at unge i dag blir «skremt» fra å ha sex (som de ansolutt ikke bør ha før de er eldre vell og merke) på grunn av at en gang kan gjøre dem gravide. MEN det er utrolig lite informasjon som faktisk går på hvor vanlig det er at det IKKE er å knipse med fingrene så er man gravide. Jeg tror at dersom jeg var mer forberett fra starten av på at dette kan ta tid og det er også normalt at det kan ta tid så ville nok min innstilling til alt være veldog anderledes!
 
Ja ikke sant!! Mye man ikke lærer! Leste også om det at unge i dag blir «skremt» fra å ha sex (som de ansolutt ikke bør ha før de er eldre vell og merke) på grunn av at en gang kan gjøre dem gravide. MEN det er utrolig lite informasjon som faktisk går på hvor vanlig det er at det IKKE er å knipse med fingrene så er man gravide. Jeg tror at dersom jeg var mer forberett fra starten av på at dette kan ta tid og det er også normalt at det kan ta tid så ville nok min innstilling til alt være veldog anderledes!
Det er bra det blir informert da. Jeg kjenner 2 jenter (damer nå) som ikke ble trodd på at de ble gravide første gang. En av de var også voldtekt, men ingen trodde at man kunne bli gravid første gang så alle beskylte henne for å være løs og løgner. Selv moren hennes mente det var umulig å være gravid etter bare en gang :(
 
Back
Topp