Hei lenemor!
Ja her inne er det rimelig stille....
Skal prøve å svare på spørsmålene dine jeg, så godt jeg kan.
Nå er ikke jeg kommet noe særlig lengre enn deg i svangerskapet da, men...
Jeg har ennå ikke hatt min første legetime. Har bestilt time 14. februar.
Vil da være litt over 9 uker ut i svangerskapet.
Skal da ha en innvendig UL, fordi jeg vil ha det pga. komplikasjoner ved forrige
fullgåtte svangerskap + at vi mistet sist jeg var gravid. Vil ikke klare å slå meg
til ro, før vi får bekreftet at alt er som det skal være.
Ved første kontroll, blir det tatt blodprøver + at man avleverer en urinprøve som sjekkes.
Så måles blodtrykk og vekt, og termin bestemmes (fram til en eventuell UL i uke 17-18, som
fastsetter termin mer eksakt). Enkelte leger vil foreta en vaginal undersøkelse, der de kjenner
etter om alt er som det skal være... og kanskje tar de en celleprøve!? Men vet at mange leger
ikke utfører vaginal undersøkelse lengre.
Foreløpig har vi bare fortalt noe svært få meget gode venner om svangerskapet.
Bor i utlandet for tiden, og har derfor valgt å fortelle det når vi reiser nordover
på påskeferie. Vil da være 17 uker ut i svangerskapet, og ha en søt liten mage fram til da.
(Vi mistet i uke 11 sist, og har derfor valgt å vente lenge med å "offentliggjøre" nyheten denne gang.)
Når det gjelder utstyr, så tror jeg faktisk vi har det meste. Trenger riktignok en ekstra seng, og om det
blir en gutt denne gangen, må vi nok kjøpe inn ny garderobe. Ellers har vi det aller meste etter
vår yngste datter som ble ett år i slutten av desember. Kommer nok til å handle endel små-ting etter
vi har fått påvist kjønnet til den lille... forhåpentligvis rett før påsken.
Har nok ennå ikke begynt å få mage nei... litt tidlig ennå, når jeg bare er 7 uker på vei.
Men med minste-jenta kunne man se bittelitt mage da jeg var i uke 10.
Kjekt å ha mage, men håper magen lar vente på seg litt lengre denne gangen.
For vi vil vente med å fortelle det til den eldste datteren vår, som er 9 år.
Vi vil vente til vi iallefall er over "den magiske grensen" på 12 uker.
Og neida lenemor, vi er ikke lei av spørsmålene dine![:)] Bare fyr løs flere du!!
Med vennlig hilsen
Lehcar