Hva skjer?…

Frk. H

Kan det ikke skje already?
Sensommerbarna 2016
Åh, må lufte litt… jeg veit ikke hva som skjer. Idag er jeg 5+3.

Helt siden ikm-dagen har jeg hatt menssmerter, dagen etter ikm var de helt syke hele dagen, også ble det mindre og mindre. Men fortsatt menssmerter her og der, til den dagen idag.

Dagen etter ikm fant jeg rosa på papiret. Så fikk jeg positiv test og jubla. Så kom mandagen som var (5+1) og fant igjen rosa på papiret. Gikk rett i kjelleren, og bestilte legetime som jeg var på idag. Det var den mest ubrukelige timen noensinne, «måtte bare følge med og se» ehhh javel jeg er drit redd liksom?! Hvor dårlig legen min er er en annen sak.

Så kommer da kvelden altså nå, og igjen er det rosa på papiret… alle de rosa-papir-hendelsene har bare vært en runde med rosa på papiret, ikke noe mer etterpå.

Nå begynner jeg virkelig å bli nervøs. Hva er det som skjer? Jeg har ikke sterke menssmerter, men kjenner det litt takvis og diffust både foran og i korsryggen.

Hva tenker dere om hva som skjer? :(
 
Jeg forstår du er nervøs. Det sies jo at det er normalt å "spotte" litt ved ikm. Så lenge det ikke kommer mye blod med klumper og hele pakka så går det nok fint:happy: Nå sier jeg som legen din, du må nesten bare bite tennene sammen og vente og se... eventuelt bestille en tidlig ultralyd fra uke 6+0 og oppover. Masse lykke til :happy:
 
Jeg forstår du er nervøs. Det sies jo at det er normalt å "spotte" litt ved ikm. Så lenge det ikke kommer mye blod med klumper og hele pakka så går det nok fint:happy: Nå sier jeg som legen din, du må nesten bare bite tennene sammen og vente og se... eventuelt bestille en tidlig ultralyd fra uke 6+0 og oppover. Masse lykke til :happy:
Men er dette «spotting ved ikm?» er det i den kategorien enda? Jeg er helt fra meg, og får vondter både her og der for jeg blir så anspent og kjenner etter overalt.
 
Men er dette «spotting ved ikm?» er det i den kategorien enda? Jeg er helt fra meg, og får vondter både her og der for jeg blir så anspent og kjenner etter overalt.

blødde 1 trimester med første , av og på. Gikk helt fint
 
Ut i fra som jeg har forstått det så kan man visst spotte til uke 8 også å noen har små blødninger langt ut i svangerskapet. Tror ikke du trenger å uroe deg. Det beste er nok om du klarer å slappe av, lettere sagt enn gjort men ❤
 
Livmoren utvider seg, det kjennes likt som mensmurring synes jeg ihvertfall, og kan sikkert komme i større og mindre grad og forskjellig fra person til person. Blodvolumet i kroppen øker allerede tidlig i graviditeten, samtidig er slimhinnene skjøre, som gjør at man lett kan få små blødninger. Så jeg tror det er naturlige forklaringer på det du opplever :Heartred
 
I forrige svangerskap hadde jeg en kveld( i uke 5 ) hvor jeg blødde bind- mengde. Ble kjemperedd men måtte vente to uker til ul. I uke 7 fant de en sprellende ostepop som hu så fint sa❤️
 
Back
Topp