Hva skjedde med soving?!

Rugerpåape2

Elsker forumet
Ok... Har en liten frøken som har hatt noen lurer på dagtid, som sant nok varierer litt i tid, men nå blir jeg snart gal! Hele helga har hu sovi typ 1-3 timer og er like trøtt(virker det som), men er sulten... Spiser og sovner igjen nye 1-3 timer og sånn går det... Sovnet ved vanlig tid og bare vært våken 2ganger for å spise (også helt normalt)... Så lurer på all denne sovinga... Normalt? Det er ikke vanlig til å være hu... Alltid en del våken på dagen (kanskje 1-2 timers lurer med god tid mellom hver) føler at hu bare sover... Kan hu være så sliten? Har vært litt mye kaos rundt oss en stund så kanskje det som slår ut?

Kan også nevne at hu har såvidt jeg merker slutta å gi tegn på sult anbet enn med skriking.... Normalt?

Er 12 uker...
 
Last edited:
Her er det mye soving dersom det skjer mye rundt henne. Det tar på å få inn så mye inntrykk. La babyen få sove så mye hun vil. Og noen rutiner kan hun endre på etter hvert.
Det med å ha slutta å gi tegn annet enn skriking etter mat kan jo også være at babyen har funnet på å gi nytt tegn på mat. Det skjedde her. Vi lurte en stund på om hvorfor hun plutselig begynte å gråte når hun ble tilbudt. Hun var jo lei av å si ifra, og nå skulle det gå kjapt. Etter å ha forstått hva det nye tegnet var, så er det mindre frustrasjon og hun slipper å gråte seg til mat.
 
Kroppen hennes vokser og utvikler seg. Og som du sier så har det vørt masse inntrykk. Da trenger babyen mer søvn.

Men du bør ta det opp med helsesøster om du er bekymret :)
 
Her varierer det fortsatt ganske mye fra dag til dag, men er ikke bekymret av den grunn, de er ganske ferske enda :) Hun her er riktig nok baby nr. 3 og jeg merker det spesielt godt at hun tar igjen søvn etter mye inntrykk. Ikke nødvendigvis samme dag, men dagen etter... Mandager f.eks, etter helg med storesøsknene.
 
Husk, det er en LITEN baby.
Dem vokser, utvikler og oppdager. Hode er i utvikling. Dem sanser, lukter, ser, observerer, ulike lyder.
Ting en kjett når det står på. Men sånn er det, dem utvikler seg :Heartred

Kan også være økedøgn.
 
Jenta vår sover ofte 3 timer på dagen, men de dagene hun har fått mye inntrykk kan hun sove 5 timer på dagen.

Så er nok det at det skjer mye for de små, inntrykk og utvikling.

Men Kan jo spørre helsesøster:)
 
Back
Topp