Hva skjedde egentlig med

Badeand*

Forumet er livet
"Det er tanken som teller"? Har jobbet en del i butikk, og da er det et kobbel med folk som kommer i januar for å bytte gaver. Ikke fordi det er feil str eller noe....Men fordi det var ikke det de ønsket seg...[:-] Hva så? Det jeg har fått i julegaver, har noen vært ute og kjøpt til meg. Noen har lagt tid og energi for å ikke snakke om penger i en gave, til MEG! Jeg blir bytter ikke gaver av prinsipp med mindre det er noe som ikke passer e.l. Greit å bytte til en annen str og slikt, ikke misforstå meg. Men jeg synes det blir feil å bytte noe som jeg har fått av noen som gir det til meg fordi de bryr seg!

Jula er ikke bare gaver, men det er familie og venner! Det skal være koselig, ikke bli ødelagt ved gaveåpning bare fordi du ikke hadde ønsket deg den tingen du fikk.

Nei.. MEN for å snu litt på det da, så er det jo koseligere at noen bytter det i noe de liker og BRUKER i stedet for å bare legge det rett på loftet eller bare kaster det liksom? [:D]

ORIGINAL: Almyrida81

Nei.. MEN for å snu litt på det da, så er det jo koseligere at noen bytter det i noe de liker og BRUKER i stedet for å bare legge det rett på loftet eller bare kaster det liksom? [:D]

Smaken er som baken, og jeg er mer fornøyd om noen bytter det jeg har kjøpt enn at pengene går ut vinduet![:)] Men ja det er jo tanken som teller, og jeg prøvde virkelig å finne noe vedkommende kanskje likte, men blir ikke fornærmet om ikke alle har lik smak![:)]

Jeg bytter ting ungene får fordi jeg hverkan har råd eller plass til å ha en haug med klær og leker som ikke blir brukt. Jeg selv er ikke bortskjemt med å få gaver..har ikek fått gaver av mannen min på 3 år...jeg ville aldri ha byttet noe han hadde kjøpt til meg fordi jeg hadde satt altfor stor pris på at han endelig hadde kjøpt noe. Jeg mener det er forskjell på bruksgaver barna får og gaver man får av sin partner.

ORIGINAL: arquinne

Poenget var vel at man setter pris på det man får, og da bruker det selv om det ikke var akkurat det man ønsket seg. At man er litt takknemlig for at noen har tenkt på deg, og kjøpt en gave til deg.

Jo.. Men jeg kan jo vere veldig takknemlig for at de har kjøpt noe og prøvd å finne noe jeg liker? Er jo ikke sikkert jeg har truffet med alle mine gaver heller liksom.. Jeg blir ikke sur eller lei meg om noen bytter gavene de får fra meg..!

I følge den logikken kan jo alle fra nå av bare gi penger til hverandre i julegave, kanskje alle kan også gi like beløp til hverandre, slik at man ender opp med det samme pengebeløpet man ga, som en liten prikk over i'en. Eller enda bedre: Alle kan heretter bare kjøpe julegaver til seg selv, da vet man at man får det man liker.

Opp gjennom årene har jeg fått mye ting som kanskje ikke passer med det andre jeg har. Og ja, det har blitt lagt bort. Men tider forandrer seg, og jeg har funnet mye skatter i gavene jeg har lagt bort senere. [;)]

Jeg har nok byttet svært lite av hva som har blitt gitt.. men det har jo skjedd noen ganger...!
Har også skjedd at jeg har fått 5 luer av min mormor fordi hun ser at jeg går uten lue så hun vil være sikker på at jeg ikke fryser på hodet mitt... Rekker ikke å bruke alle luene for jeg har så mye hår på hodet mitt at jeg går med påsydd lue fra før av[8D][8D]... Så, selv om tanken er god så er det også godt å få noe som man bruker litt oftere, slik som hansker, ullsokker osv[:)]

ORIGINAL: Kal-El

I følge den logikken kan jo alle fra nå av bare gi penger til hverandre i julegave, kanskje alle kan også gi like beløp til hverandre, slik at man ender opp med det samme pengebeløpet man ga, som en liten prikk over i'en. Eller enda bedre: Alle kan heretter bare kjøpe julegaver til seg selv, da vet man at man får det man liker.

Nei, for verdien i det at en person brukte tid og krefter på å PRØVE å finne noe som passet er det som teller!![;)] Som jeg sa over...[:)]

hvis jeg får en genser av mormor feks som jeg aaaldri kommer til å bruke! hvorfor skal jeg beholde den da? kan jo bytte den til noe jeg heller kommer til å bruke[:)]
selv om jeg er litt som deg! jeg hadde nok ikke bytta den men jeg ser ikke feilen med å gjøre det heller

enig med deg.

En gave er kanskje litt mer personlig og koselig enn penger?[;)] Jeg hadde hvertfall syntes det var kjipt(Men ja nyttig) å få penger i gave. Mye morsommere å pakke opp ting. Og folk pleier å spørre om hva man ønsker seg. Kanskje tenke litt mer gjennom hva man har sagt da man fikk spørsmålet?

ORIGINAL: Delia

Nei, for verdien i det at en person brukte tid og krefter på å PRØVE å finne noe som passet er det som teller!![;)] Som jeg sa over...[:)]

Nettopp, og derfor alt jeg skrev i forrige post var 100% ironisk ment.

ORIGINAL: Delia

Nettopp, og derfor alt jeg skrev i forrige post var 100% ironisk ment.

Åhhh...  ironien min forsvant tydeligvis med brunfargen på håret!![8D] hehe.. ikke alltid like lett på nett!!

Julegaver er som å åpne mange Kinderegg, når du får noe du liker, blir det enda mer glede over det du likte hvis du samtidig får et par egg du ikke likte. Kontrast og overraskelse er stikkordene her. Ingen dag uten natt, inget søtt uten surt, ingen ying uten yang osv.

Jeg blir overlykkelig de gangene storesøsteren min og familien faktisk tar gavene ut av emballasjen og kanskje og tar gaven i bruk med meg tilstede.... For omtrent alt blir byttet, selv om det sto på ønskelista.....
Både vi og resten av familien føler at våre gaver ikke er gode nok......

Eg bytte det eg ikkje lige.

altså - de nærmeste som handler gaver til meg vet som regel hva jeg liker og hva som ikke er helt meg....så ingen av de bruker å bomme....
men så har du de gamle tantene som bor i andre siden av landet og de som kjøper bare for å kjøpe - de bommer så å si hvert år, så da bytter jeg heller enn at de blir lagt lengst inn i skapet og aldri brukt.....og dette med GOD samvittighet!!

Back
Topp