Hva skal til for å ha en fryser stående ute?

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Vi har tenkt å bygge en redskapsbod ute til sommeren.. Og kunne da tenkt meg å satt fryseren inn der..

Må hele boden isoleres da? Eller går det ann å bare isolere rundt fryseren? Atlså feks lage en egen "kasse" som fryseren står inne i.. inne i boden.. om dere skjønner?

Vi hadde fryseboksen ute i boden der vi bodde før.
Ikke noe isolering eller egen kasse eller noe som helst

Vi hadde vår fryseboks ute i boden, og den var ikke isolert.  Gikk helt fint selv om det var kaldt og vinter.  :)

Å, så fint da[;)]

Var helt sikker på at det måtte isoleres jeg.. men høres jo greit ut med å slippe[:D]

Vedr stikkontakt og tørt... når det blir kalt.. også mildt endag... vil det kanskje skape kondens.. ikke heldig kanskje?

Me hadde et kombiskap stående i et ganske kaldt rom når me fiksa opp huset vårt. Då slutta rett å slett frysern i kombiskapet å virke. Service mannen som var her sa at fryserne ikkje fungerte optimalt når rommet var for kaldt, og at de burde stå i romtemperatur.

Nå veit eg om mange som har frysebokser stående i boder og garasjer uten problem, så om me berre hadde maks uflaks, eller kansje det var for at det var kombiskap veit eg ikkje. Men frysern funka iallefall igjenn når me varma opp rommet [:)]

Når vi bodde i leilighet hadde vi fryseren stående ute på verandaen, gikke helt fint det[:D]

vi hadde fryser på verandaen! innglassa veranda!
fikk oss en lite koselig overaskelse da vi åpna den ute i april[:'(]
den hadde slutta å funke og all maten hadde råtna

vet om flere som har fryser på verandan i blokk osv. uten vinduer og iso. og de funker. så i en bod burde det jo gå bra.
men det er vel noe man ikke vet, alt kan skje også kommer det vel litt ann på merket[;)]

Back
Topp