Hva skal til for å få tidlig ul?

Mammsen3

Flørter med forumet
Hørt det kan være vanskelig. Jeg mista en gang før. Da hadde fosteret sluttet å utvikle seg i uke7, men fikk ikke blødninger før i uke 12-13, og måtte rett inn på utskraping. Dette gikk en del inn på meg, gikk jo i 5uker og trodde jeg var gravid. Har virkelig ikke lyst å oppleve det her igjen, så har lyst å få sjekka at alt er i orden. Grunn nok?

Bekymring er ikke grunn for å få tidlig ultralyd. Må vel ligge noe medisinsk bak...:)
Kan du ta privat kanskje?

Ingen private her vi bor. Skal til legen neste uke, skal prøve å få til en ul.. lov å håpe [emoji56]

Jeg fikk etter to missed abortion. Hadde missed abortion igjen selv med ultralyder annen hver uke da. Det er så vanskelig når en har vært gjennom det og vet at fosteret kan dø uten å komme ut. Hadde ikke tenkt det gikk an en gang før det skjedde meg. Men ring en privat gynekolog og hør? Jeg får ultralyder gratis annen hver uke. Men har også etter jeg mistet første gang gått til privat jordmor å tatt ultralyder. Dyrt, men når man har vært gjennom det så må man bare [emoji173]

Har fått pga usikker når/ hvor egget festet seg, for bekymring ved spotting kombinert med en SA like før, og senere pga historikk

Tror at usikkerhet kan være en grunn til å få sjekket, og i og med at du har mistet en gang før, så tenker jeg at det vil være bra at du får vite at alt står bra til, sånn at du kan senke skuldrene.. :) ville bare spurt legen om å få henvisning til ul pga bekymring om alt er i ordne

Fikk ikke tidlig ultralyd pga bekymring. Har mistet en gang tidligere. Legen sa det måtte være en medisinsk grunn slik som blødninger. Så hvis jeg vil ta tidlig ul, må jeg bestille privat og da er det 7 mil unna :inpain:

Tidligere historie med MA skal være nok til å få. Jeg får (når den tid kommer) pga IVF og bruk av store doser hormonelle medisiner. Men ville også krevd det av legen da vi har brukt langt tid og psyken er rimelig langt nede av prøvingen.

Legg vekt på usikkerheten rundt forrige graviditet og at du ønsker oppfølging for å unngå å ikke oppdage en eventuell ny MA før lenge etter.

Lykke til :)

Back
Topp