Hva skal til for å anmelde noen for trakasering/ærekrenkelse?

Det som skal til er jo at man føler seg trakassert eller æreskrenket. Det er nok mye henleggelser ute og går, vil jeg tro..
 


rodstilk skrev:
Det som skal til er jo at man føler seg trakassert eller æreskrenket. Det er nok mye henleggelser ute og går, vil jeg tro..


Jo det skjønner jeg jo, men må jeg ha skriftlig bevis? viss ikke blir det jo bare påstand mot påstand da?
 
Jeg jobber i politiet.. vi ser mange anmeldelser på dette.. mye kommer ann på alvorligheten i anklagen/anmeldelsen

I de fleste saker finnes det bevis eller vitner.. men som sagt er det alvorlig, og du har navnet på mistenkte, så kan politiet ta inn vedkommende til avhøre..,. Har de for lite å gå på, så blir den henlagt

IKKE QUOTE MEG
 
Det finnes vitne ja, og bevis men ikke skriftlig. Og ja dette er meget alvorlig syns jeg da. Men blir de bare henlagt uten å ha snakket med vedkommende først, uansett så vil jeg jo regne med at vedkommene får ett brev om at h*n er anmeldt?
 


Zlimet skrev:


rodstilk skrev:
Det som skal til er jo at man føler seg trakassert eller æreskrenket. Det er nok mye henleggelser ute og går, vil jeg tro..


Jo det skjønner jeg jo, men må jeg ha skriftlig bevis? viss ikke blir det jo bare påstand mot påstand da?


Du må ikke, nei - men som du sier blir det jo bare påstand mot påstand hvis ikke.. :)
 
Hele det opplegget med hva som blir henlagt forvirrer meg..... Jeg ble trakasert, anmeldte det, leverte skriftig bevis, hadde flere vitner fra offentlige stillinger men opplevde at saken ble henlagt pga manglende kapasitet (ja det er mange nedskjæringer i politiet). Klaget det inn til statsadvokaten og fikk da svar om at det ble henlagt pga manglende bevis.......

Eh...sendte inn bevis jeg og vitner ble avhørt. Den personen som drev med trakasering innrømte det til og med i konfliktråd, men likevel....HENLAGT!

Så nå driver den personen fremdeles med trakasering av oss.... Nå har je, via advokat, sendt brev til vedkommende om at hvis trakaseringen ikke tar slutt så går vi til sivilt søksmål!! Håper det slutter nå.

Så politiet og henleggelser er basert på russisk rulett.... (det virker sånn i allefall)
 
Back
Topp