Hva skal stå i en bryllupsinvitasjon?

*Labambie

Forumet er livet
Jeg har vært i svært få bryllup må jeg innrømme... [8D] Nå sitter jeg her med invitasjonene til vårt eget bryllup da. Her ei venninne som er grafisk designer som lager de.

Vi får hatt med hvilken kirke vielsen skal være i og at middag følger der og der. Vi har valgt å ikke sette noe klokkeslett på middagen, for alle drar jo direkte dit.

Skal man ha med hvem som spiller til dans f.eks? For det har vi ikke med.

http://www.temafest.no/invitasjoner_bryllup.htm der er noen forslag :)

jeg skrev:

Kjære _____________.
Vi skal gifte oss og det vil glede oss veldig å se dere i vårt bryllup.
Vielsen finner sted i __________ kirke
dato/måned 20__ kl. ____
Etter vielsen vil det bli middag på ___________,
etterfulgt av kaffe og kaker.
Vi gleder oss til å feire denne dagen sammen med dere!
Hilsen __________________
Svar ønskes senest __________ på tlf.____________

Det jeg har savnet i noen invitasjoner vi har fått er om det er fri bar, eller om man må ha med penger til baren etter kaffe og kake.
Jeg synes også det er greit med klokkeslett for middagen, for ofte er det timer fra vielse til middag. Noen ønsker kanskje da å benytte tiden til å skifte, eller andre praktiske gjøremål.

Leverte ut våre i går og på de står det:

Vi ønsker herved å invitere **** & **** i vårt bryllup 10.09.11

Vielsen finner sted i ***** kirke kl 13.00

Etter vielsen drar vi videre til ****** for mat, kaker og mye moro utover kvelden

Hilsen **** og *****

Vi skrev:

Kjære *** og ***!

Vi har den glede av å invitere dere til å feire vår store dag den 25.06.2011.
Vielsen vil finne sted i *** kirke kl. ****, med påfølgende middag og fest på
*** kl. ****.

Dere vil finne all nødvendig informasjon på vår bryllupsside: ****

Svar ønskes innen *** på telefon **** (navn) eller **** (navn).

Vi håper dere har mulighet til å dele denne dagen med oss.

Med vennlig hilsen *** og ***

Som hun over her skrev, jeg trooor jeg ville prøvd å få med et klokkeslett for middag/mottagelse, for det er faktisk en del som ikke reiser rett til lokale etterpå. Såklart, hvis dere har et opplegg på lokale rett etter vielsen, så er det naturlig å be alle om å reise dit. Men om det ikke skal skje noe spesielt før dere kommer etter fotografen, så er det greit å ha et klokkeslett slik at folk kan velge selv hva de vil gjøre i mellomtiden.

Jeg bruker ofte å ha bunad i kirken, og drar etterpå for å skifte til "vanlige klær" [:)] Så hvis dere skal ha et merkbart opphold mellom vielse og middag ville jeg ha skrevet klokkeslettet.

Mange skriver forresten "Antrekk: ******" i invitasjonene, men det er det endel delte meninger om [8D]

Man kan også skrive;

- om man har fri bar eller gjestene må kjøpe selv
- tlfnummer til toastmaster, slik at de som vil holde taler/skrive sanger etc har noen å melde til
- beskjed om at de som har allergier o.l. må melde i fra

[:)]

Back
Topp