Hva skal man med enn dyreforsikring?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Jeg fikk litt sjokk nå etter jeg var i postkassen.
Det er ett nytt forsikringsår for kajsa mi, altså hunden min.
Forsikringspremien har gått opp 500 kroner nå, og de har reservert seg mot enn hel haug med sykdommer. Jeg føler jo nå på enn måte at enn forsikring er helt unødvendig, for de sykdommene som er mest utbredt hos hunder dekker de ikke.
Eneste jeg egentlig kan se de dekker er om hun blir påkjørt, eller påført utvendige skader.
De dekker ikke lenger mr om vi har behov for dette.

Så stod det videre i brevet at det er visse raser som har gått opp i pris. Tydeligvis er min kajsa enn rase som har gått opp i pris, men det ironiske er at hun er enn gatemix der vi ikke vet hva hun er blanding av. Nå har jeg rett og slett lyst til å si opp hele forsikringen.

Hørt at gjensidige er bra på dyreforsikring. Har de også reservert seg mot de mest vanlige sykdommene?

Hvor har du forsikring for henne nå da? Jeg er sjeleglad for at vi forsikret hundene våres for de har vært myyye syke de 1-2 første årene. Forsikringen vår hos agria har dekket det meste. Når hunder blir lagt inn på dyrehospital, har sykdommer som er vansklige å finne ut av(tispa vår har feks en veldig sjelden lungesykdom), trenger dyre medisiner, må ta røntgen osvosv, blir det maaaange tuuusen kroner uten forsikring! Men jeg har hatt hund hele livet å aldrig opplevd så mye sykdom før. Nå har de endelig vært friske en god stund, håper det fortsetter sånn!

Agria har den beste forsikringen på dyr.

Vet dere vi har faktisk agria, de har nå funnet ut at de har større utbetalinger enn innbetalinger, så de har strammet inn.
Jeg valgte agria for de dem var bra, jeg har nå godt igjennom de gammle forsikringspapirene våre og da dekket de mye mer.  Så nå synes jeg ikke de er noe bra lenger.Vært veldig fornøyd vi også, men fikk litt sjokk nå.

forvirretmor skrev:

Dette er heeeeeeeeelt feil! Spørs hva slags problemer du kommer opp i...... Jeg har en oppdrettervennine som måtte operere sin tispe for cherry eye for et par uker siden, en skjult medfødt sykom.. Hun var avlforsikret, denne tispa, men agria dekket plustelig IKKE dette, selvom min vennine har alle mulige forsikringer, nettopp pga avl...
Jeg kan komme med maaaange sånne forskjellige eksempler på at agria ikke alltid er der for kunden :/

Jeg syntes du skal ringe forsikringsselskapet ditt og si hva du vil forsikre mot jeg :) De aller fleste er veldig behjelpelige på telefonen..

Jeg har hatt hund siden -92, og er uten tvil mest fornøyd med gjensidige Nor sine forsikringer :)

vi har gjensidige og her føller jeg vi er avhengig av forsikring på hundene, siden det er bruks hund som blir brukt til jakt.

Anetteee.. skrev:

forvirretmor skrev:

Dette er heeeeeeeeelt feil! Spørs hva slags problemer du kommer opp i...... Jeg har en oppdrettervennine som måtte operere sin tispe for cherry eye for et par uker siden, en skjult medfødt sykom.. Hun var avlforsikret, denne tispa, men agria dekket plustelig IKKE dette, selvom min vennine har alle mulige forsikringer, nettopp pga avl...
Jeg kan komme med maaaange sånne forskjellige eksempler på at agria ikke alltid er der for kunden :/

Jeg syntes du skal ringe forsikringsselskapet ditt og si hva du vil forsikre mot jeg :) De aller fleste er veldig behjelpelige på telefonen..

Jeg har hatt hund siden -92, og er uten tvil mest fornøyd med gjensidige Nor sine forsikringer :)

Man vet jo ikke hva man vil ha forsikring for.. alt kan jo skje..

Jeg var svært uheldig med min hund.. han spiste en gift

søteste skrev:
Jeg fikk litt sjokk nå etter jeg var i postkassen.
Det er ett nytt forsikringsår for kajsa mi, altså hunden min.
Forsikringspremien har gått opp 500 kroner nå, og de har reservert seg mot enn hel haug med sykdommer. Jeg føler jo nå på enn måte at enn forsikring er helt unødvendig, for de sykdommene som er mest utbredt hos hunder dekker de ikke.
Eneste jeg egentlig kan se de dekker er om hun blir påkjørt, eller påført utvendige skader.
De dekker ikke lenger mr om vi har behov for dette.

Så stod det videre i brevet at det er visse raser som har gått opp i pris. Tydeligvis er min kajsa enn rase som har gått opp i pris, men det ironiske er at hun er enn gatemix der vi ikke vet hva hun er blanding av. Nå har jeg rett og slett lyst til å si opp hele forsikringen.

Hørt at gjensidige er bra på dyreforsikring. Har de også reservert seg mot de mest vanlige sykdommene?

Hva er nytt? Hva dekker den ikke?

Jeg skal ha hund nå.. og tenkte å forsikre gjennom Agria.. da jeg får den anbelfalt av de fleste..

Før hadde jeg If.. svært fornøyd.. hadde en hund som desverre var svært uheldig.. og fikk gooood utbytte fra forsikringen..

Men denne gangen skulle de ha nesten 6000 kr for å forsikre hunden min.. mens den forrige så betalte jeg et sted mellom 1200-1800 kr

ja forsikringselskapene vet å la vær å dekke det ene og det andre når det gjelder sykdommer på dyr og innbo hos mennesker.

Har hatt agria og gjensidige på mine dyr og det er litt opp og ned hva ting dekker.
Alt i alt så blir det billigere for oss å ikke forsikre om vi ikke var skikkelig uheldige da. skull det dukke opp noe så skal vi klare å skaffe pengene. nå har vi hvert heldige og hatt veldig sunne og friske dyr.

men kjenner jo flere som har hunder som er sjuke hele tiden og som er sjele glad for sin forsikring. så det er jo heller ikke lett å forutsi om man får et dyr som blir mye sykt heller.

har fjernet forsikringen her, da de bare øker og øker og dekker mindre og mindre.

måtte ut med 7 lapper for en akutt operasjon på ildern min, det er det eneste, men vi klarte jo det også. hadde vi betalt forsikring på han fra han var født til han døde, hadde vi "tapt" masse penger.

Men får vi ett godt tilbud og gode tydelig avtaler, så er jeg klar for å forsikre, for jeg føler at det er det beste til tider.

For noen år siden måtte ene hunden min fjerne analkjertlene da hun stadig vekk fikk betennelse. Så da ble det operasjon til 7000,- men det fikk jeg dekket, pluss de tidligere besøkene hos dyrlegen pga det var relatert til samme saken.  Tok to-tre mnd før jeg fikk tilbake penga mine da... :-S

Den andre hunden min fikk akutt ørebetennelse og måtte til utredning for allergi mot ALT. Så det ble heldigvis også dekket.

Jeg har agria forresten. Ene hunden min er forsikret for opp til 40 000 i året og betaler vel 2000,- i året for henne. Trooor jeg.
Andre hunden har litt dårligere forsikring, men er dekket opp til 20 000,-
Sikkert unødvendig å ha så høye summer, men plutselig så må de på operasjonsbordet og jeg har ikke så mange penger i lomma.

Ringre Agria nå i alle fall

Og jeg har ingen reservasjoner i og med at valpen er tegnet inn der før den fylte 4 mnd.. så de dekker alt.. ingen reservasjoner som sagt..

Gudskjelov:)

Vi og! Hver gang det er noe med bikkja så dekker aldri forsikringa det! Vi har også noe agria shit!

Dere som er misfornøyde med Agria..

Når forskret dere hunden der? Er det renrase?

Jeg har jobbet mange å i dyrebutikk og en periode hos vetrinær. Med tanke på de historiene jeg hørte fra kunder anbefaler jeg ikke agria til noen, de er utrolig flinke til  åvri seg unna betalinger. Selv bruker jeg gjensidige og er veldig fornøyd med det. Har hatt diverse skade og sykdommer og gjensidige har alltid plukket opp regningen. Men uansett hvem man velger MÅ man forsikre med en gang, etter 3-4mnd alder (kommer ann på selskapet) dekkes ikke lenger medfødte sykdommer som HD, AD og lignende.

Hunden min er forsikra i agria, det er den beste dyreforsikringen. Og gudskjelov for det, første sommeren han levde begynte han og halte, endte med oprasjon og 32000 kr ut, måtte heldigvis bare betale 4000 selv.
Han hadde nettopp våteksem spredning og regningen kom på over 5000 kr og forsikringen dekka det og.
Har en tilstand som gjør at han noenganger må ha medisiner som hjelper han å tømme blæra ordentlig, som koster mange tusner som også forsikringen dekker.

Og en annen hund foreldrene mine hadde fikk magedreining for noen år siden, akutt livsfarlig tilstand, som må behandles eller det blir smertefull død ganske kjapt. 18000 kosta det å redde livet hans.

Så forsikring på hund bør du ha om du ikke er innmari rik.

Blir skikkelig skremt her jeg nå.. Jeg får høre så mye bra om Agria.. men vet jo ikke om de jeg har snakket med har erfaring med utbetalinger.. eller i hvor stor grad

Min forrige hund spiste en giftig plante da han var liten.. etter det så ble han veldig ømfintlig og ble mye syk.. uforklarige sykdommer som blødninger i avføring (skjedde flere ganger), kjevebetennelse fikk han en gang etter å ha spist et ben.. fikk han noe utenom det vanlige var det lang tid med diare osv osv.. Han røk også leddbåndet i kneet bak... Mye mer som også skjedde med han.. men husker ikke alt nå.. men forsikringen dekket alt i alle fall.. ingen problem.. men det var hos IF

Det som er.. er at IF skal ha 6000 kr for å forsikre hunden min.. mens Agria (som jeg da har fått anbefalt av mange) skal ha 2300 kr.. og ringre de i ste.. og de sa at jeg ikke hadde noen reservasjon what so ever.. i og med at denne valpen var registrert hos de fra før han ble 4 mnd gammel..

men må jo alikevel si jeg blir skremt.. når jeg leser deres historier om Agria..

Ikke vet jeg hvorfor folk klager på agria...aldri hatt moe problem å få penger, greies er ofte direkte oppgjør også. Dyrlegen kontakter agria,sender regninga også får jeg betale egenandelen når dyrlegen får brev tilbake fra dem hvor mye de betalte. Da slipper du å betale f.eks 8000 kr også vente på å få de tilbake.

Hunden til moren og faren min er forsikra i gjensidige, de skal bytte tilbake til agria, er mye som har skjedd med ham siste året som agria hadde dekket, som gjensidige ikke har gjort, bl.annet allergi medisinene hans. 

Fridasinmamma. Min tispe ble ikke forsikret hos agria før hun var nærmere to.
Dette pga vi var forsikret ett annet sted, men vi fant ut at den forsikringen var ubrukelig, da min lille ble syk.
Vi skiftet til agria, har ikke hatt behov for de på to år, men har ikke hatt så mange reservasjoner før som vi fikk nå, pluss at den har økt mye.
Vi har enn blandingshund, med atopi, som forsikringen ikke dekker så vi betaler rundt enn 5000 i året selv på ho.
Men jeg kommer aldri til å si opp forsikringen på ho, da blir hun nok kjørt på eller noe slik.
Mye av reservasjoene var leddproblemer og hudproblemer. Dette er ting som skjer ofte med enn hund.
Les gjennom brevet du får av agria og ikke stol på alt som blir sagt.
Jeg har dekningsgrad på 45000, rehabilitering på 5000, medesiner for 5000.
Så hun er jo godt forsikret, men man blir litt irritert når man betaler flerfoldige tusner i løpet av hundensliv, så viser seg at forsikringen ikke dekker noe særlig.

søteste skrev:
Fridasinmamma. Min tispe ble ikke forsikret hos agria før hun var nærmere to.
Dette pga vi var forsikret ett annet sted, men vi fant ut at den forsikringen var ubrukelig, da min lille ble syk.
Vi skiftet til agria, har ikke hatt behov for de på to år, men har ikke hatt så mange reservasjoner før som vi fikk nå, pluss at den har økt mye.
Vi har enn blandingshund, med atopi, som forsikringen ikke dekker så vi betaler rundt enn 5000 i året selv på ho.
Men jeg kommer aldri til å si opp forsikringen på ho, da blir hun nok kjørt på eller noe slik.
Mye av reservasjoene var leddproblemer og hudproblemer. Dette er ting som skjer ofte med enn hund.
Les gjennom brevet du får av agria og ikke stol på alt som blir sagt.
Jeg har dekningsgrad på 45000, rehabilitering på 5000, medesiner for 5000.
Så hun er jo godt forsikret, men man blir litt irritert når man betaler flerfoldige tusner i løpet av hundensliv, så viser seg at forsikringen ikke dekker noe særlig.

Det er nettopp det jeg er så redd for.. alt det som står i småtekst.. som man ikke blir opplyst om.. men det står i en liten tekst.. nesten usynelig..

Forsikre han skal jeg.. men i tvil om hvem forsikringsselskap jeg skal velge..

Noen anbefaler Agria.. noen ikke.. noen anbefaler Sparebank1.. andre ikke.. osv osv..

Det jeg er mest interessert i å høre.. er fra folk som har hatt brukt for forsikringen.. og ikke de som er så fornøyde.. også har de ikke engang brukt forsikringen.. det er først da man kan uttale seg

surrehodet skrev:
Ikke vet jeg hvorfor folk klager på agria...aldri hatt moe problem å få penger, greies er ofte direkte oppgjør også. Dyrlegen kontakter agria,sender regninga også får jeg betale egenandelen når dyrlegen får brev tilbake fra dem hvor mye de betalte. Da slipper du å betale f.eks 8000 kr også vente på å få de tilbake.

Hunden til moren og faren min er forsikra i gjensidige, de skal bytte tilbake til agria, er mye som har skjedd med ham siste året som agria hadde dekket, som gjensidige ikke har gjort, bl.annet allergi medisinene hans. 

Er så redd for å velge feil forsikring.. i og med at jeg var svært uheldig med min forrige hund.. og hadde da, desverre får man vel si, god bruk for forsikringen..

Men det var hos IF.. og de er svinedyre

Back
Topp