Hva skal man ha på seg?!

SanneK

Flørter med forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Hei fine damer!

Jeg har nå kun ei bukse som passer meg i garderoben.Vil helst unngå alt som strammer og samtidig ikke se ut som en søppelsekk...

Har noen tips til klær som funker nå som magen synes?
Har noen forslag til turbukse som kan passe under graviditeten? Kanskje med lavt liv?

Vil helst ikke kjøpe mye gravidtøy, men heller noe som kan funke etter graviditet også:-)

Tenkte å starte en tråd om det samme! Her blir også utvalget i garderoben mindre og mindre. Jeg har en jobb der kjoler o.l. blir veldig upraktisk, så jeg trenger også tips :cat:

Elsker gravidtightsen til HM. Fås kjøpt i topakning. Strikken er god, ikke stram, sitter godt på. Og tipper den kan brukes en stund. Verdt å prøve :)

Bruker allerede gravidtightser fra h&m. Digger dem. Ellers collegegensere og cardigans. Magen har vokst, men ikke så stor at gensrene er for små. Buksene går jeg derimot ikke inn i, så har tre forskjellige tights fra h&m.

Bruker mamma bukser ( på jobb )og joggebukser hjemme.
Vanlige bukser blir for trange.
Ellers prøver jeg å bruke lange topper og gensere.

Ga meg selv et budsjett på ca 500kr. Kjøpte meg to gravidbukser, to gensre og en ny t-skjorte fra zalando. Gikk rett på salgsvarer. Har en t-skjorte fra sist. Har ikke tenkt å fylle skapet med gravidklær igjen.

De har noen veldig fine myke bukser på cubus som jeg tror kommer til å passe hele graviditeten som ikke er gravidbukser. Har en i svart, tenkte å kjøpe en til. Tror det er denne: https://cubus.com/no/p/bukse-med-elastisk-kant-ved-ankelen-svart-bukser-dameklar/7257909_F990
Tynn og fin til vår og sommerbruk.

Sist hadde jeg to par gravidtights som jeg slet ut. De var billige, så greit å kaste de når ungen kom.

Hvis du er en kjoleperson, litt elastiske kjoler - kan brukes med mage og uten, evnt A-formet, de er jo gjerne litt videre rundt magen, som passer når man vokser ☺️

Det er ei uke siden jeg måtte gi opp dongeribuksene mine. Så utrolig ubehagelig med voksende mage! På jobb er bukser allikevel en del av kleskoden, så min redning har blitt disse buksene: Vero Moda VMMAYA SOLID PANT - Bukse - dark grey melange/mørkegrå - Zalando.no. Jeg har kjøpt de i ulike farger og elsker de! De har mye strikk i livet, så kan nok fint brukes 1-2 mnd til :Heartred Magen er liksom ikke stor nok for gravidbukser enda, og disse buksene tenker jeg vil være perfekte også etter fødsel. Som overdel bruker jeg topper/genser som naturlig er litt løse over magen.

Begynte å få det samme problemet selv for en ukes tid siden. Går for det meste i kjoler, spesielt elastiske, og tights. Ellers har jeg en sort buske fra vero moda som faktisk er ganske så tøyelig i livet. Men hvis jeg skal sitte i flere timer, slik som på jobb, så blir det ubehagelig i lengden :shifty:

På søndag skulle vi ut i skogen en tur, og fant da ut at turbuksa var blitt alt for trang. Fikk den ikke igjen over magen - så måtte ty til hårstrikktrikset og en stor ullgenser som skjulte det :hilarious::hilarious:

Angående turbukse:

Jeg har en turbukse fra TwentyFour. Lurer på om det er modellen som heter Finse, men det kan jeg dobbeltsjekke når jeg kommer hjem.

Den har god stretch og kan justeres i bredden med borrelås i livet. Den fikk jeg på meg 11 dager før fødsel sist, i hvert fall. ^^,

Jeg er sykemeldt (enn så lenge, snart tilbake til jobb nå tror jeg) og subber rundt i loungewear her hjemme. Måtte oppdatere garderoben litt da det ene settet jeg har har blitt (altfor) flittig brukt. Kjøpte et fra Camilla Pihl på salg i en størrelse større en jeg pleier for plass til mage, men kan fint brukes etter fødsel også. Superdigg og egentlig kult/fint nok til å bruke på jobb også, men kanskje ikke de dagene vi har kundemøter, hehe.

Angående turbukse:

Jeg har en turbukse fra TwentyFour. Lurer på om det er modellen som heter Finse, men det kan jeg dobbeltsjekke når jeg kommer hjem.

Den har god stretch og kan justeres i bredden med borrelås i livet. Den fikk jeg på meg 11 dager før fødsel sist, i hvert fall. ^^,

Åå, takk for tips! Må få ordnet meg en turbukse som passer :shy:

Jeg er sykemeldt (enn så lenge, snart tilbake til jobb nå tror jeg) og subber rundt i loungewear her hjemme. Måtte oppdatere garderoben litt da det ene settet jeg har har blitt (altfor) flittig brukt. Kjøpte et fra Camilla Pihl på salg i en størrelse større en jeg pleier for plass til mage, men kan fint brukes etter fødsel også. Superdigg og egentlig kult/fint nok til å bruke på jobb også, men kanskje ikke de dagene vi har kundemøter, hehe.
Er loungewear et fancy ord for kosebukse?? :hilarious: Jeg har virkelig ikke peiling på klær og jobber i en bransje uten kleskode :hilarious:

Er loungewear et fancy ord for kosebukse?? :hilarious: Jeg har virkelig ikke peiling på klær og jobber i en bransje uten kleskode :hilarious:
Er sånn digg «kosesett», gjerne i merinoull eller lignende. Jeg bor i det når jeg er hjemme vinterstid. Sååå behagelig.

Som dette f.eks: https://camillapihlwear.no/product/bestsellers/multe-hoodie-squirrel-melange/

En ganske stiv pris om man kjøper til full pris, synes jeg. Men helt topp når det er 50%, særlig siden jeg nå nesten ikke går i annet og det kan brukes uavhengig om man har gravidmage eller ikke :happy: Jobber med å kjøpe færre, men ordentlige plagg! Men jeg sliter med hva jeg skal ha på meg på jobb nå før sommerkjolesesongen begynner. Bukser er et problem ja… *tenke tenke

Er sånn digg «kosesett», gjerne i merinoull eller lignende. Jeg bor i det når jeg er hjemme vinterstid. Sååå behagelig.

Som dette f.eks: https://camillapihlwear.no/product/bestsellers/multe-hoodie-squirrel-melange/

En ganske stiv pris om man kjøper til full pris, synes jeg. Men helt topp når det er 50%, særlig siden jeg nå nesten ikke går i annet og det kan brukes uavhengig om man har gravidmage eller ikke :happy: Jobber med å kjøpe færre, men ordentlige plagg! Men jeg sliter med hva jeg skal ha på meg på jobb nå før sommerkjolesesongen begynner. Bukser er et problem ja… *tenke tenke
Den så skikkelig digg ut da. Har du en litt mer fancy kontorjobb med kleskode?

Tights med kjole/ skjorte/ tunika over funker jo både før, under og etter graviditet.
Tights med bred strikk i livet, typ hm og Cubus funker godt. Kan evnt kjøpes i en str større!

ifjor kjøpte jeg noen «t-skjorte» kjoler på zalando. De er vide, og jeg ser for meg at der de jeg må bruke nå. Funker jo også godt utover våre og sommer før vi popper!
Har i de tidligere svangerskapene kjøpt bare et par plagg, men ser it som jeg skal bli enormt diger denne gangen så må kanskje kjøpe inn noe mer denne gangen! Sikker på jeg har vokst noen cm hver dag på bare en uke når magen poppet ut:(

Tights med kjole/ skjorte/ tunika over funker jo både før, under og etter graviditet.
Tights med bred strikk i livet, typ hm og Cubus funker godt. Kan evnt kjøpes i en str større!

ifjor kjøpte jeg noen «t-skjorte» kjoler på zalando. De er vide, og jeg ser for meg at der de jeg må bruke nå. Funker jo også godt utover våre og sommer før vi popper!
Har i de tidligere svangerskapene kjøpt bare et par plagg, men ser it som jeg skal bli enormt diger denne gangen så må kanskje kjøpe inn noe mer denne gangen! Sikker på jeg har vokst noen cm hver dag på bare en uke når magen poppet ut:(
Jeg er like stor ved 4 mnd som med 7 sist :joyful:

Den så skikkelig digg ut da. Har du en litt mer fancy kontorjobb med kleskode?
Hehe, nei - ikke så fancy jobb. Folk går kledd litt sånn som de vil, noen litt fancy, andre ganske relaxed. Jeg varierer litt :) Men jeg har en del kundemøter i løpet av en uke, så da kan jeg ikke se «for» avslappet ut, om du skjønner. Da må jeg se litt mer ordentlig ut, sånn flink pike, hehe!

Jeg går for strømpebukser evnt gravid strømper, og kjole eller lang genser over <3 man kan også kjøpe noen klær man har bruk for etter graviditeten også :D

Back
Topp