Hva skal man ha i vognen?

Junibaby18

Glad i forumet
Vi har kjøpt en «bag» til vognen som har en madrass og lufting i bunnen.
Burde man feks ha tisselaken og så vanlig laken på madrassen?
Og bruker babyene dyne nå? En liten fiberdyne feks? Eller burde vi kjøpe inn en vognpose som kan brukes til sommeren?
Det gikk fort mot slutten dette svangerskapet og er en del som ikke var helt klart allikevel[emoji106][emoji23]

Tisselaken kan fort bli litt klamt :) ha heller tre stretchlaken dere kan bytte med :)

Kjøp en tynn sommerdyne kanskje? Pose er nok ikke nødvendig, ungen ligger så stille at den ikke sparker av seg dyna før dunpose skal frem kanskje? Vi hadde dyne bare i juli, var mer enn varmt nok :) men lå på saueskinn i tillegg :)

Aldri brukt tisselaken her. Kan fort bli klamt.

Nå bruker vi lammeskinn (korthåret) og evnt et tynt pledd over. Stort sett ligger han uten pledd i kortermet body og en bukse, og trives supert med det :)
Han er nå 6 uker.

Brukte ikke tisselaken med nr 1, men med nr 2 derimot brukte jeg det de første mnd fordi hun var en skikkelig gulpe baby. Orket ikke vaske laken og madrass flere ganger per dag. Vi har aldri brukt dyne i vogna. Hatt vår/høst pose eller vinterpose og om sommeren kun tynt teppe. Synes pose er mye mer praktisk, men det er smak og behag. Husk god solskjerming til vogna nå på sommeren og ha alltid god ventilasjon + at koppholder er veldig kjekt så mammaen har lett tilgang til drikke (man drikker mye når man ammer) :)

Brukte ikke tisselaken med nr 1, men med nr 2 derimot brukte jeg det de første mnd fordi hun var en skikkelig gulpe baby. Orket ikke vaske laken og madrass flere ganger per dag. Vi har aldri brukt dyne i vogna. Hatt vår/høst pose eller vinterpose og om sommeren kun tynt teppe. Synes pose er mye mer praktisk, men det er smak og behag. Husk god solskjerming til vogna nå på sommeren og ha alltid god ventilasjon + at koppholder er veldig kjekt så mammaen har lett tilgang til drikke (man drikker mye når man ammer) :)

Takk for gode tips![emoji16]

Okei! Tusen takk! Trodde man måtte ha tisselaken på alt! Men sier jo seg selv at det blir klamt!
Har heller lagt en gulpeklut under hodet. Lekkasjer fra bleie har jeg sjelden opplevd på de minste, så er vel noe å vurdere om man sliter med det kanskje, men da ville jeg prøvd andre ting først, som å gå opp en bleiestr e.l.

Brukte det litt en kort periode med frøkna når hun drev med bleieslutt, sånn i tilfelle.

Har heller lagt en gulpeklut under hodet. Lekkasjer fra bleie har jeg sjelden opplevd på de minste, så er vel noe å vurdere om man sliter med det kanskje, men da ville jeg prøvd andre ting først, som å gå opp en bleiestr e.l.

Brukte det litt en kort periode med frøkna når hun drev med bleieslutt, sånn i tilfelle.

Okei! Kanskje jeg bare kan bruke et putevar til å ha under hodet. [emoji16]

Back
Topp