Hva skal man ha/burde ha med til baby ?

Panda21

Flørter med forumet
Februarlykke 2022❄️
Heia
Har jo pakket fødebaggen for lenge siden men blir mer og mer usikker på mini sine ting. Hva skal man egentlig ha med av klær til baby utenom henteklær ?
Tenkte egentlig ikke å ha så veldig mye mer med enn hentesett men ser det er flere som snakker om at sykehuset ikke vil la en bruke klærna der lenger pga korona.
Så hva gjør dere ?

Har alltid pakka klær til baby selv, elsker å kle de opp i starten. De er jo så deilige i de nye søte klærne sine :p men pakker 2-3 bodyer, strømpebukser og pysj pluss hentesettet. Så har jeg kanskje hatt med en kjole eller ei strikka selebukse eller noe som jeg kan dra over. Tar nokk med ett sett denne gang, for jeg tror ikke jeg blir på sykehuset lengre enn nødvendig :p

jeg har tatt med et ullsett, en pysj og et strikka sett. det var det vi brukte sist og da var vi der i 3 dager.

Tok med egne klær til baby forrige gang, og skal det nå også. Hadde vel med et par bodyer og bukse i både 50 og 56, pysj og hentesett.
Fikk på klær fra sykehuset først og så skiftet vi når vi fikk installert oss på barselhotellet. Måtte bruke egen lue hele tiden. Husker de spurte om jeg hadde en lue så måtte finne frem den må føden før vi ble flytta.
Et tips kan være å pakke babyen sine klær i ziplock- eller fryseposer slik at det er enklere å finne frem hvis man har de i samme bag/koffert som alt det andre. Sorterte det også på de to ulike str jeg hadde med.

Hadde jo så mye fint som lå å ventet på å bli brukt, så det var helt naturlig for meg å bruke eget tøy. Her er det sikkert ulike preferanser, så gjør det du/dere vil :)

Last edited:
Jeg tar også med egne klær til baby. Synes de klærne vi fikk låne (på sus) var litt upraktiske :p

Jeg har bare brukt sykehusets klær alle fire gangene :) Gjorde det sist også, midt i strengeste restriksjonene i mai 2020. Var ikke noe problem det..

Desemberbabyen min var ganske kald det første døgnet, og hjemmestrikket ull kom godt med da, så jeg pakker det med denne gangen også til Februarbabyen, i tillegg til hentesett.
Jeg fant den lille ull-lua storesøster fikk på fødestua idag, og har lagt den i bagen.
Fødebagen er langt ifra ferdigpakket her.
Jeg tok den fram idag…:bag:

Heia
Har jo pakket fødebaggen for lenge siden men blir mer og mer usikker på mini sine ting. Hva skal man egentlig ha med av klær til baby utenom henteklær ?
Tenkte egentlig ikke å ha så veldig mye mer med enn hentesett men ser det er flere som snakker om at sykehuset ikke vil la en bruke klærna der lenger pga korona.
Så hva gjør dere ?
Sniker. Det kommer veldig an på hva sykehuset tilbyr, sjekk opp det før du bestemmer deg :) Selv er jeg glad vi brukte sykehusets klær sist da mini gulpet/kastet opp fostervann i et par dager sist (visstnok veldig vanlig) og da slapp vi å starte tiden hjemme med masse møkkete tøy. Tror ikke jeg hadde fått av alle de flekkene heller… Var flekker både på tøy og sengetøy på det mini hadde på sykehuset…

Jeg hadde kun med hentesett (eller, hjemreiseklær for det ble ikke til noe rent hentesett midt i julis hetebølge) og babyteppe sist, men denne gangen tenker jeg å ta med litt mer. Har kjøpt inn en del ullsilke fra nøstebarn, så tar vel med body og bukse i 50 og 56 samt en dress jeg har strikka, og babyteppe. Sist fikk vi ikke brukt 50 og jeg tviler på at vi får det nå heller, men jeg tar med uansett.:angelic: Tar også med et par luer for sikkerhets skyld, både tykk og tynn.

Fødebag? Den har jeg ikke en gang tenkt på enda.:hilarious: Det er jo hele fire uker til termin for min del, sist pakka jeg ferdig og festa siste tråder på strikkaklær jeg tok med etter at vannet hadde begynt å piple og føden sa vi skulle komme inn.:hilarious::hilarious::hilarious: #roligkanskjeFORrolig

Mitt lokale sykehus har ikke klær til baby, så her må vi ha med det selv.

har foreløpig pakket med 3 bodyer i 50 og 4 i 56, i tillegg til noen bukser, sokker, strømpebukser, pysj og luer. Har også med et hjemmestrikka ullpledd og hentesett. Føler jeg mangler noe :sorry:

Back
Topp