Hva skal jeg tro?

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
Når jeg var på ul for to uker siden så mente gynekologen at jeg var 5 uker på vei(i følge siste mens så mener jeg at jeg var 6-7 uker). Det rare var at hjertet slo da (den begynner jo ikke å slå før i uke 7?)..hun gikk bare ut i fra embryoet sin lengde. Jeg får det verken til å stemme med el, siste mens eller hjerteaktivitet, men går jo ikke an å motsi ultralyden, den er jo hellig for dem! Hva tenker dere jenter? Aner jo plutselig ikke hvor langt jeg er eller noe :/

Er det ikke i mine uke 7 og i embryoet sin uke 5?

Hjertet begynner å slå i din uke 5. Jeg var på ultralyd i uke 6 og fikk se et bankende hjerte :-) og det stemte med hvor langt jeg var på vei!

Syntes det er rart hun ikke regnet utifra når du hadde mens? For det er veldig vanskelig å få korrekte mål når fosteret er så lite! Så tror jeg hadde brukt første dag i siste mens selv. Er jo det legene bruker frem til ordinær ultralyd.

hjertet begynner å slå i midten av uke 5, din uke. jeg hadde også gått utifra menstermin enn så lenge

Hun mente at alle var akkurat samme mål når de var så små, derfor tok hun ikke hensyn til siste mens! Tror nok jeg går ut ifra siste mens, blir helt feil hvis ikke i mitt hode, jallefall fram til ordinær ul :)

Jeg tror de er ganske nøyaktige på ul, men ville nok ha holdt på mesterlig frem til ord ul. Kanskje du skal ha i bakhodet at du kan bli satt tilbake en uke eller to så du ikke blir skuffet! Jeg var på ul da jeg var 8+6 forrige svangerskap og fikk en dag forskjell fra menstetmin, på ul i uke 19 ble ul termin samme som menstermin, så de bommer ikke mye på ul ;)

D kan jo vær at egge ditt har logge i dvale før d bjunne å utvikle seg å at du derfor er satt litt tilbake..

Back
Topp