Gutten min var veldig avhengig av meg de første måndene, han likte ikke å være lenge sammen med andre. Da han ble ca 3mnd syntes han andre var greie så lenge han ikke var trett eller sulten, og jeg kunne dra fra ham noen timer mens han er sammen med pappaen. Dette har svigers aldri kunne akseptere, og når de er på besøk (som de er ofte) må jeg be om å få ham tilbake, selv om han hyler, og er ikke sikkert at jeg får det heller på første forsøk. Da får jeg gjerne en kommentar som; han skal vel ikke sove/spise nå igjen?, han der er bra mammadalt, vi kan holde ham, han tar ikke skade av å gråte osv. De har også tilbydd seg og tydelig ment at de kunne passe ham fra han var 1,5mnd, for det hadde vært koselig selv om han gråter, deres behov for å være sammen med ham er tydeligvis viktigere enn hans behov.
Nå er det slik at vi trenger en del barnevakt fremover, feks at noen kan være med oss til byen og være sammen med ham mens vi handler osv, kun snakk om timer og at vi er i nærheten så vi kan komme raskt, men kjenner at jeg virkelig ikke ønsker at svigers skal gjøre det, da gutten er redd dem og jeg ikke stoler på at de tar kontakt hvis det ikke går bra. Hva skal jeg si til dem, da de ikke kommer til å sette pris på at de ikke blir spurt? Vil jo ikke ødelegge forholdet heller...
Nå er det slik at vi trenger en del barnevakt fremover, feks at noen kan være med oss til byen og være sammen med ham mens vi handler osv, kun snakk om timer og at vi er i nærheten så vi kan komme raskt, men kjenner at jeg virkelig ikke ønsker at svigers skal gjøre det, da gutten er redd dem og jeg ikke stoler på at de tar kontakt hvis det ikke går bra. Hva skal jeg si til dem, da de ikke kommer til å sette pris på at de ikke blir spurt? Vil jo ikke ødelegge forholdet heller...