Hva skal jeg si når jeg bestiller time?

Lille Lise✖️

Forelsket i forumet
Aprillykke 2017
Novemberlykke 2018
Bor altså i en liten bygd der alle kjenner alle. De på legekontoret vet hvem jeg er, og jeg har ikke fortalt om svangerskapet til noen enda. Åsså vet jeg heller ikke hva jeg skal si når jeg ringer? Er første gang for meg dette. Hva sa dere når dere ringte?..
 
Jeg hadde legetime fra før av, men var innom og tok blodprøver forrige uke og da sa jeg det som det var. Husk at helsepersonell har taushetsplikt :)
 
Bare å ringe og si at du er gravid :) Bor også i en liten bygd, så det blir litt rart å fortelle det til legen, som i tillegg bare er et år eldre enn meg... (Ung lege... ;) ) Men de har taushetsplikt selvfølgelig, og man får bare gå ut ifra at de er proffe. Kan hende de syns det er "verre" å vite så mye om alle pasientene sine.
 
Kommer ikke til å si noe når jeg ringer.. bare at jeg trenger en legetime om ca 8 uker..
 
Helsepersonell har jo taushetsplikt så det er jo ikke noe å tenke på :)

Jeg måtte fortelle det til en kompis av mannen her på fredag, han er vår tannlege.
 
Jeg sier bare at jeg trenger time for første svangerskapskontroll :) Så spør de etter dato for siste mens og hvor langt ca man er på vei og så sier de gjerne når det er vanlig å ha første kontroll :) Sånn er det her ihvertfall. (Har gjort det noen ganger det siste året..)
 
Back
Topp