Hva skal jeg ha med i sykehusbagen?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Noen pakker sykehusbagen flere uker før termin. Da står den der – ferdig og klar når du plutselig trenger den. Andre tar det kanskje ikke så nøye og snapper med seg tannbørsten og helsekortet når vannet går eller riene tar i som verst. Her har du noen tips til hva som bør være med – og hva som kan være kjekt å ha med i bagen.
Les mer her
Når var/er din fødebag klar?

Jeg er i uke 32 nå og tenker den skal være klar sånn noenlunde rundt uke 35. Har ingen tro på at baby kommer før, men kontrollfreaken i meg må ha ting på plass :p så innen uke 35 skal jeg vertfall ha handlet inn ting jeg trenger :) og listen over siste liten-ting som skal oppi bagen må skrives og legges oppi med svangerskapspapirene!

Hadde bagen pakket klar til uke 36.
Kjøpte en ny tannbørste, tannkrem, deodorant, og pakket sokker og skjorter.
Men minuset mitt var at e hadde pakket for 3 døgn, og vi ble værende i 7 døgn. :P
Heldigvis bor vi 10 min fra sykehus, så var ikke noe problem å dra hjem for å hente mer klær mens guttungen lå på nyfødtintensiven.

Jeg har lista over innholdet klar, tenker jeg pakker den sammen når permisjon begynner:)

Jeg hadde listen klar en måneds tid før termin, bagen ble påbegynt et par uker før.
Jeg hadde kjøpt mye drikke av diverse slag, sportdrikker, iste, eplejuice m.m. Det kom utrolig godt med etter fødselen! Proteinbarer og sjokolader var også bra å ha med.
Pakket alt for mye klær. Mobilladeren var gull å ha med.
Slipperser eller tøfler var godt å ha, og en stor, myk joggebukse. To singleter og en løs cardigan. En ammeBH, trusene fikk jeg ikke bruk for da nettingtrusene fra føden var det mest behagelige for å holde de enorme bleiene på plass. :p

Pakket en uke før fødselen.
Det jeg fant ut var nødvendig:

Mange bukser.
Flere topper singleter
To ammebher
Shampoo og balsam
Tannkost tannkrem
Deo
Masse vann og kjeks og sjokolade
Kremer og sånt
En bok om man er oppegående
Mobil og lader
Kamera til babybilder
Ting til babyen.

hadde funnet mange fine lister på nett og hadde laget en liste, planen var at jeg skulle kjøpe klær str 50 og noe hun kunne komme hjem i mens jeg var i uke 37.
vel hun kom før jeg rakk det så med vannavgang og pang start på riene ble det bare rasket med noe, da ble mye glemt og klamret meg fast til dataen :p
neste gang skal den pakkes ferdig lenge før termin ihvertfall :p

Etter forrige svangerskap skal jeg ha en bag stående klar i uke 31

Jeg er kontrollfrik så det blir nok tidlig. Vet ikke når enda. Mannen har allerede panikk for at jeg ikke har pakket den. Men det er torossalt fortsatt 11 uker til termin... Han får litt sånn førstegangspappapanikk av og til. Jeg prøve å holde meg rolig.

Men leser på tipsene til dem som har født før.
Ser at dopapir er en vesentlig ting xD

Jeg hadde en plan. . Men jeg glemmer det like fort og ser at jeg skriver forskjellige ting hver gang noen spør..

Jeg tror jeg må tenke litt på det.

Back
Topp