Hva skal jeg gjøre?

Juliette

Forumet er livet
Nå har jeg vært syk i 2 uker. Var hos fastlege for halvannen uke siden og fikk svak pencillin mot det hun mente var bihulebetennelse (hadde veldig vondt i hode, bihulene, masse snørr og vond hals). Har gått på det siden da. Fikk diare, antakelig som bivirkning av penicillinen
 
Ble ikke noe bedre før for et par dager siden: Mindre snørr og diareen er blitt bedre. Hodepinen er ikke like konstant.
 
Men: Jeg har forferdelig stygg hoste med mye slim, den har ikke blitt bedre. Hosten gir meg hodepine og innimellom smerter/stikk på siden i brystet.
 
Da jeg var hos legen for halvannen uke siden, sa hun at hun ikke hørte noe galt med lungene mine. Men noe er det! Lurer på om det kan være bronkitt eller lungebetennelse. Har IKKE hatt feber.
 
Jeg mener og ha lest at pencilin ikke knerter bronkitt, men tror den kan ta lungebetennelse..?
 
Hva ville dere gjort?:
 
Fortsatt på pencillin-kuren og sett det an, eller dratt til legen igjen?
 
Kjenner det tærer på kreftene å være så mye syk, og syns så synd på fosteret også.
 
Vil dette gå over av seg selv mon tro???
 
Spør her, for vil ikke være sånn "masepasient" hos legen, er jo tross alt ikke ferdig med kuren ennå..Dessuten er jeg litt lei av å dra til lege, vært mye hos lege, legevakt, sykehus, gynekolog osv pga blødningskomplikasjoner under svangerskapet.
 
Håper dere har noen ord å si..[:)]
 
Jeg ville ttt ferdig pencilin kuren før jeg gjorde noe. Hvis du hr  lungebetennelse tror jeg du ville merka det på pustinga di.. delvis at du har vondt når du puster inn/ut...
Barnet skal du ikke bekymre deg for[:)] Ser du er 13 uker gravid.... den ligger trygt der den er[:)]
 
ORIGINAL: siljed

Jeg ville ttt ferdig pencilin kuren før jeg gjorde noe. Hvis du hr  lungebetennelse tror jeg du ville merka det på pustinga di.. delvis at du har vondt når du puster inn/ut...
Barnet skal du ikke bekymre deg for[:)] Ser du er 13 uker gravid.... den ligger trygt der den er[:)]

 
Jeg er jo veldig tungpusta, på det verste kjenner jeg smerter i brystet når jeg puster inn.
Men jeg er ikke hysterisk, altså, syns bare at dette tar litt vel lang tid nå..., og begynte tenke litt på det i dag, for det var i dag jeg kjente stikk i brystet for første gang.
 
Så du ville ventet, det er jo det jeg også har tenkt. Det er kanskje lurt.
 
Ikke redd for å miste barnet pga dette, men tenker at det sikkert ikke er så ålreit for denne heller nå..
 
Tusen takk for svar[:)]
 
Men hvis du ikke er bedre til mandag, så ring legen å hør[:)]
 
ORIGINAL: siljed

Men hvis du ikke er bedre til mandag, så ring legen å hør[:)]

 
Det kan jeg også gjøre, om hosten ikke blir bedre[:)]
 
off tungt å være så lenge syk. du får ha god bedring. ville ha fortsatt på pencilin kuren [:)]
 
Back
Topp