Hva skal jeg gjøre?

DiaOgGravid

Blir kjent med forumet
Jeg har blitt uplanlagt gravid… med en som ikke ønsker det. Hva prøver å presse meg til abort. Noe heg i utganspunktet er i mot. Han har hele tiden visst min holdning til abort. Jeg blandt altså ingen som gjør det, men jeg vet ikke om JEG kan leve med det.. vi er ikke i ett forhold. Han har barn fra før. Jeg har ingen. Har alltid ønsket neg barn, og den biologiske klokken er begynt å tikke så smått. Hva gjør jeg???
Han sier det kommer til å bli et helvette om jeg ikke tar det bort, men også at han ikke bestemmer hva jeg skal gjøre. Han er så motsigende. Han sier han har lyst å gjøre slutt på alt…
Hodet og fornuften min og hjertet mitt sier to forskjellige ting. I ene sekundet ønsker jeg å fullføre dette alene. Idet neste sekundet vill jeg beholder vennskapet vårt. Jeg skifter jo mening oftere og fortere enn en gravid dame flyr å tømmer tanken hjelp? Hva hadde du gjort ?
 
Hei :Heartred
Du skriver at du i utgangspunktet er i mot abort. Du skriver også at du ikke vet om du kan leve med det.
Ikke la deg presse til å gjøre noe du er imot, og som du ikke vet om du kan leve med.
Du har alltid ønsket deg barn. Og nå har du barn i magen :Heartred Jeg hvisker gratulerer, og er sikker på at dette klarer du! Det finnes hjelp å få, og det kan være godt å snakke med noen om du trenger støtte. Om du ønsker det kan du ta kontakt med jordmortjenesten der du bor, med legen din, eller med organisasjonen Amathea (fines kontaktinformasjon på nett).

Edit: Ser nå at du spør hva jeg hadde gjort. Jeg hadde beholdt barnet :)
 
Du bestemmer helt selv. Etter hvordan jeg har sett tendenser; så vil ofte vennskapet gå i dass om man velger å abortere også. For selv om mannen ikke har noe emosjonell tilknytning til saken, så har du det. Om du velger å abortere ene og alene pga bf, så er det fort gjort at du bebreider ham for å ha presset deg. Etter å ha sett tidligere forumtråder om det samme, så et sjansen også stor for at fyren blir å kutte deg ut etterpå likevel, i frykt for å havne i samme situasjon på nytt.

Hvis du ikke ønsker å ta abort, så blir du gjerne å angre. Og om den biologiske klokken tikker, og du ønsker barn... Så kommer du fort til å lure på om "dette var den eneste sjansen du fikk".

Så, ja.. nei, hvis du er i mot å ta abort (for din egen del), ønsker barn og i tillegg begynner å komme litt sent uti livet mtp reproduksjon..? Vel, da synes jeg ikke du burde la deg presse til abort, rett og slett... :bag:

Og med det, tror jeg at jeg har svart på hva jeg ville gjort. :p

Men altså, ring eller chat med Amathea! De er der for deg i sånne situasjoner ❤️❤️
 
Back
Topp