Hva skal jeg gjøre...

ventepus

Glad i forumet
Assistert-jentene
Hei dere.
Jeg er litt i villrede for tiden. I mars ble jeg henvist av riksen til laparoskopi for å fjerne endometriose. Under operasjonen viste det seg å være verre enn først antatt, så jeg venter på ny operasjon på Ullevål. Legen sa det var opp til 8 måneder ventetid, men skulle forsøke å få meg inn tidligere, siden operasjonen min ble avbrutt. Jeg har ikke fått noe dato enda.
Riksen vil ikke starte ny runde før jeg er ferdig operert, da de mener det minsker sjansen for å bli gravid.
Jeg har familie som har sagt de er villige til å betale for privat ivf. Men da er spørsmålet mitt,burde jeg prøve privat mens jeg venter på operasjon, eller er det bare bortkasta penger. Jeg har kun et forsøk igjen offentlig, så hadde vært fint å få hjelp til privat hvis det ikke går på siste forsøk. Men, jeg blir ikke akkurat yngre med månedene som går, så stresser litt mtp det

Hei, det hørtes ut som en slitsom situasjon. Hvis jeg var i dine sko ville jeg bestilt en time hos en privatklinikk og fått deres vurdering. Kan jo være ulike syn, eller de vil være enig i at du bør vente på operasjon. Du kan be om journalen din via Helse-Norge.no, så kan du ta den med feks til Fertilitetssenteret eller en av de andre klinikkene?

Back
Topp