Hva skal jeg gjøre!!??

Ra2

Glad i forumet
Lillemor har nettopp hatt den 4.barnesykdommen, I den forbindelse ble det til at vi tok henne opp fra sengen med en gang hvis hun ga lyd fra seg. Hun klarte heller ikke å sovne i senga av seg selv, og ville helst sove i fanget til en av oss. Hun hadde mye feber, så hun fikk det selvfølgelig akkurat som hun ville :)

Nå er hun frisk, men uvanene vil hun gjerne beholde. Vi har prøvd å være bestemt på at vi ikke tar henne opp fra sengen, men det kan gå opp til 1,5 time fra hun legger seg til hun sovner. Er inne hos henne maaaange ganger på den tiden. Hun skriker en del, men ingen tårer så vet ikke om det er protester eller hva. Hvis hun våkner på natten kan det gå oppmot 2 timer før hun sovner igjen hvis ikke tar henne opp fra sengen.

Før hun ble syk hadde vi noen slike runder med henne, men det tok bare to-tre kvelder så ga hun seg og sovnet av seg selv. Denne gangen var det værre.


Hun sover 10-12 og 15-16 på dagen. Legger henne kl 19.

Noen tips?!??!
 
Huff, høres slitsomt ut. Vi gjør på samme måte her, hvis han er syk så får han sove i senga. Men så fort han er frisk igjen er vi tilbake i de samme vanene med at han skal sove i senga si. Det blir protester også her, men ikke så ille som dere har det.

Jeg lar lillen sovne i senga vår først, han sovner oftest i armene på en av oss. Når han har sovnet så legger vi han i senga si. Våkner han om natta og absolutt ikke vil sovne om så tar jeg han opp i senga vår. Jeg e at det sikkert ikke er lurt og jeg sover litt dårligere da. Men samtidig er det koselig og, plus at vifår mer nattero. I tillegg vet jeg at han også fortsetter å sove i sin seng de netter han har lyst til det, det er ikke hver natt han absolutt vil opp å kose.

Det var vel ikke mye til hjelp kanskje. Dere må gjøre det som passer dere best og kanskje ta små skritt ad gangen istedenfor alt på en gang... Feks å la han ligge en del av natta i sin seng og andre delen av natta i deres seng, og så prøve litt innimellom å ikke ta han opp.. Jeg tror det kommer en dag da han ikke heller vil kreve det. Det er min erfaring med vår lille i alle fall.
 
Mini her har fått en uvane med å våkne midt på natten, tidlig på morgen for han vil opp i senga, har ikke orka å tatt opp kampen midt på natten da søsken skal på skole og mann på jobb så vi har latt han sove i senga. Men han har også vært syk, og nå har det vært en kamp for å få ham til å sove, han ligger bare å skriker. Vi sitter inne med ham, men tar ham ikke opp av senga, da han sikkert skjønner hva han skal gjøre for å få viljen sin.. Men har desverre ikke noen råd å gi deg, da vi sliter med noe av det samme.. All sympati til dere ;)
 
Back
Topp