Hva skal jeg gjøre?

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Babyen min spiser som en hest, lurer på om det er økedøgn som begynte igår. Hun har fått NAN HA1 i tillegg til morsmelk, men det gikk tomt litt fortere enn ventet igår, og vi endte med å måtte kjøpe vanlig NAN på butikken. Hun drakk 40ml i går kveld og sprutgulpet tre ganger etter hverandre, hele babyen, meg og senga full av gulp... Har naturligvis ikke mye lyst til å gi henne mer av dette, men jeg tror ikke jeg har nok morsmelk til dagen idag, før apoteket åpner. Håper det skal gå greit, men hvis jeg ikke har nok, går det an å gi mme som er beregnet fra 6 mnd? Eller skal jeg prøve vanlig NAN igjen? ( Storesøster tålte ikke vanlig mme, så har resept på nutramigen til henne, og har litt igjen her hjemme.) Babyen er bare en uke gammel.

Vet jeg burde hamstret nok mme, men tenkte det var lurt å prøve ut hva hun tåler best før jeg handler inn et lager...

Jeg ville bare tatt det som økedøgn og lagt babyen til ofte. Det vil jo øke produksjonen også. Ved å fylle på med MME så vil jo ikke produksjonen din øke i takt med babyens behov og det blir en "ond" sirkel. Ettersom babyen bare er en uke er vel heller ikke produksjonen kommet skikkelig i gang og det er viktig å stimulere den ved å amme.

Jeg ville uansett aldri gitt Nan, hverken vanlig eller HA1. Nettopp fordi de er "kjent" for å være ekstremt harde på magen på mange barn. Har du prøvd Hipp eller andre erstatninger? 

Signerer Linemor her. Økedøgn ER slitsomme, og det virker som om de aldri blir fornøyde. Men det er eneste måte å få øket produksjonen slik at du tilfredsstiller barnets behov på sikt.
Drikk nok væske selv, innse at du kommer til å sitte med puppen ute det neste døgnet eller to, og prøv å være tålmodig.
Om det virkelig røyner på ved leggetid kan du prøve med litt MME, men dersom babyen gulper det opp KAN det være at den, i likhet med storesøster, ikke tåler det så godt, og da vil det muligens gjøre vondt verre. I så fall ville jeg prøvd med litt Nutramigen, i hvert fall.

Lykke til med slitsomt økedøgn!

Om ungen bare er en uke, så ville jeg aldri gitt mme som er fra 6mnd.

Her så tålte ikke min Nan, men Hipp gikk det veldig bra med.

Labambie skrev:
Jeg ville uansett aldri gitt Nan, hverken vanlig eller HA1. Nettopp fordi de er "kjent" for å være ekstremt harde på magen på mange barn. Har du prøvd Hipp eller andre erstatninger? 

De brukte NAN på barsel.
vi måtte bytte til hipp. 
med en gang det var antydning til hard mage.
Med Hipp går det fint. 
Eldste fikk også Hipp.

TS ammer ikke, men pumper og gir det som et "pluss" i tilegg til mme, såvidt jeg har skjønt, og har vel ikke noe ønske om å øke produksjonen. :)

Du har ingen venner på facebook som kan har noe mme til overs da ?
Eller om dere bor i nærheten av et søndagsåpent apotek?

Takk for svar! Som snorkmaiden sier ammer jeg ikke, men pumper og gir flaske. Har pumpet litt ekstra idag, men ønsker ikke å øke produksjonen, er begrenset hvor mange ganger jeg har tid og mulighet til å pumpe i løpet av et døgn, men enn så lenge holder til de fleste måltidene. Og jeg klarte meg idag, hadde en doseringsboks i stellevesken jeg hadde glemt. Hun er fin i magen og bæsjer rundt 10 ganger i døgnet, så ikke hard enda hvertfall. Men nå er det mest morsmelk hun får da.

Back
Topp