Hva skal jeg gjøre? *sambo*

snik09

Andre møte med forumet
Jeg og sambo har vært sammen i over 4 år. Han er en veldig sjalu type(dette plager meg), han tror bestandi jeg har finni meg en annen(hvis jeg er borte og ikke svarer han med en gang han sms`er), han skal ha kontroll over meg(sånn at han ikke liker at jeg drar ut på byen, o.l), + masse mer.

Før vi ble sammen drev jeg på med en som het Thomas og likte han egentlig veldig godt, men så "fant" jeg sambo å bestemte meg for og satse på han. Vi fikk en nydeli gutt i april 09(har slitt litt med deprisjoner)

Og nå etter 4 år og verdens fineste gutt er det en stemme som sier jeg vil tilbake til Thomas, og at jeg og lille gutt blir å få det så mye bedre uten sambo. Jeg får nesten ikke sove om natta, ligger bare å tenker på dette + for en forferdelig menneske jeg er!
Jeg har i tilegg begynt og drømme om at det er skutt mellom meg og sambo og at jeg og lille gutt har fått en ny og fin start..

Huff, kunne ha skrivi i det uendelige, men dette er litt av min verden!

Er det jeg som er helt på jorde og begynner og bli gal? Eller, hva er det??

Du bør vel rett og slett komme til enighet med deg selv først, om du har det best hos din sambo eller ikke. Ihvertfall i det hele tatt før du tar så mye som kontakt med Thomas engang. Bli enig med deg selv ang. det du har. Og når du har bestemt deg så handler du deretter.

ORIGINAL: Miss lilla

du er kanskje klar for å gå videre da?[8|]
ikke bra med en sambo som skal ha kontroll på deg, det er litt psyko[:-]

Jeg hadde aldri klart å være sammen en sjalu / kontrollerende type, så fra meg
er svaret klart, få han til å bli tryggere på seg selv eller flytt!!! [&:]

dette er helt uavhengi av om du blir sammen exen eller ikke da [;)]

Først og fremst bør du få hjelp med depresjonene dine. Og samtidig må mannen din søke hjelp for sjalusien. Etterpå kan dere vurdere på nytt om det er liv laga eller ikke. Gresset er desverre ikke alltid grønnere på den andre siden..

Er litt sånn at gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden[8|]

For det første vil jeg si at det langt ifra alltid er grønnere på andre siden.. Iallefall ikke hvis man husker på å vanne gresset der man er..[;)]
Men det DU må kjenne på er om du er lykkelig der du er, eller ei... Du må ikke tenke på at du kan få det bedre med noen andre, men om du har det bedre UTEN din nåværende sambo. Og det uansett om du ender opp som singel eller med ny mann.
Livet er ikke alltid svart-hvitt. Og man har lett for å skylde på "den andre" for at forholdet ikke er bra nok.
Jeg sier ikke at det er din feil altså.. Men bare at man må være 2 for å få det til å fungere.

Sjalusi er kjedelig. Iallefall når det går over til det sykelige. Har du prøvd å virkelig snakke med han om det?
Men når du faktisk vil ha noen andre, så har han kanskje grunnlag for denne sjalusien??

Syns det høres ut som at samboeren din kanskje har grunnlag for å være sjalu,
det er ikke vanskelig å plukke opp sånnesingnaler.
Og om du går å dagdrømmer om et nytt og bedre liv uten han, så er du sikkert ikke så hengiven til han som burde være heller.
Og det merker han vel.

Du får bare finne ut selv hva du vil, men eg syns ikke du skal pine samboeren med dette.
Og er grunnen at han er sjalu, så er det vel kanskje andre
ting som ligger bak som at du ikke har følelser mer, syns sjalusi er et tynt grunnlag hvertfall!

Lykke til[:)]

Du må huske å vanne gresset der du er, det er ikke alltid grønnere på den andre siden[;)]

sjalusi kan være farlig..men det virker jo egentlig som om a du vet hvilken vei du skal gå[:)] Du må gjøre det du føler er beste for deg og lille gutten[:)]

ORIGINAL: tullingen

eg bare lure
har du kontakt me thomas enda?

eg ville funne ut ka eg virkelig ville
å ville eg ut av forholde me sambo måtte eg jo bare jort d
men eg hadde ikke forta meg inn i et nytt forhold, me tanke på den lille

Vi bor i samme bygd og møtes på butikken av og til..

ORIGINAL: tosøtesmå

ORIGINAL: snik09

Jeg og sambo har vært sammen i over 4 år. Han er en veldig sjalu type(dette plager meg), han tror bestandi jeg har finni meg en annen(hvis jeg er borte og ikke svarer han med en gang han sms`er), han skal ha kontroll over meg(sånn at han ikke liker at jeg drar ut på byen, o.l), + masse mer.

Før vi ble sammen drev jeg på med en som het Thomas og likte han egentlig veldig godt, men så "fant" jeg sambo å bestemte meg for og satse på han. Vi fikk en nydeli gutt i april 09(har slitt litt med deprisjoner)

Og nå etter 4 år og verdens fineste gutt er det en stemme som sier jeg vil tilbake til Thomas, og at jeg og lille gutt blir å få det så mye bedre uten sambo. Jeg får nesten ikke sove om natta, ligger bare å tenker på dette + for en forferdelig menneske jeg er!
Jeg har i tilegg begynt og drømme om at det er skutt mellom meg og sambo og at jeg og lille gutt har fått en ny og fin start..

Huff, kunne ha skrivi i det uendelige, men dette er litt av min verden!

Er det jeg som er helt på jorde og begynner og bli gal? Eller, hva er det??

Vet ikke om JEG ville gjort det slutt med noen på det grunnlaget.
Vet du engang om Thomas enda er singel? Du drev jo bare på med han. Og kjenner jo samboeren din mye bedre enn han. Dermed vet du jo ikke om Thomas er et bedre alternativ heller. Og hva gjør du da da, om du har gjort det slutt med samboeren din, og blitt sammen med Thomas, og ikke det heller fungerer??
Det er ikke alltid at gresset er så vanvittig mye grønnere på den andre siden.
Er han sykelig sjalu? Kan han få hjelp? så han ikke blir så sjalu? har du snakket med han om det??

Jeg kommer ikke til å gå inn i et nytt forhold, men jeg mener det ikkje er rettferdig ovenfor sambo at jeg tenker sånn, osv..

Dette med at han er sjalu har vi snakket om og han sier bare: "jeg fortalte deg dette før vi ble sammen, det er bare sånn jeg er". Han blir aldri og gå å få hjelp! Vi har snakket om det. Bare jeg går ut på byen og kommer hjem sent så har jeg vært utro og gjort ditt og datt, osv..

Altså, du sier du er deprimert??
Kansje det er en ide å prøve å finne ut av det å kansje når du blir frisk at ting blir litt mere klart å du klare å skille med dine deppe følelser å det som faktisk er raliteten??
Jeg var deprimert i fjord vinter, å da holdt jeg på nesten på samme viset.. flørta med x-en min prøvde å¨finne ut om han fremdeles var intr å drømte om han å åssen liv vi kunne hatt sammen osv..
Å var egentlig veldig rivig mellom hvem jeg skulle satse på.. Men når jeg endelig ble mere opplagt å deprisjonen begynte å bli bedre så jeg mye klarer å så hvor fint jeg egentlig hadde det og at jeg var med den rette og ikke ville få det noe mere fantastisk på den "andre" siden.. '

ORIGINAL: GutteBabyMars09

Jeg synes du bør ta en skikkelig prat med din samboer jeg. Og kanskje tenke deg om litt, gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden vettu[;)]

Samboeren din er veldig sjalu sier du og han er redd du har funnet en annen...men nå sier du jo at du kunne tenkt deg å være sammen med Thomas igjen! Kanskje han føler det på seg at du ikke er helt inni han, og han merker du kanskje ønsker en annen mann. Uansett så synes jeg at du burde ordne opp i dette, hvertfall siden dere har en baby sammen!

Det er i det siste jeg har begynt å dagdrømme.. Har ikkje gjort det i 4 år:p Han har vært sjalu fra dag en.

ORIGINAL: CogJ

gresset er som regel grønnere på andre siden fordi du ikke har vannet ditt eget..

Har du prøvd å snakke rolig med samboeren din om sjalusi? Har du forklart at du ikke vil finne på å være utro mot han?[:)]

Har sagt gang på gang at jeg aldri i verden kunne ha tenkt meg å være utro mot han! Får jeg melding så får jeg denne komentaren "slutt å skriv med de elskeran" også ler han litt. Det er kanskje ikke nå i det, men når du hører det hver gang du får melding så blir du lei.
Han får se på telefon min, han leser meldingene mine, osv.. Har aldri mldet med Thomas eller noen andre mannfolk som sambo ikke vet hvem er. Kompiser av oss er greit synes han..

ORIGINAL: **Tusen Nick 87**

Altså, du sier du er deprimert??
Kansje det er en ide å prøve å finne ut av det å kansje når du blir frisk at ting blir litt mere klart å du klare å skille med dine deppe følelser å det som faktisk er raliteten??
Jeg var deprimert i fjord vinter, å da holdt jeg på nesten på samme viset.. flørta med x-en min prøvde å¨finne ut om han fremdeles var intr å drømte om han å åssen liv vi kunne hatt sammen osv..
Å var egentlig veldig rivig mellom hvem jeg skulle satse på.. Men når jeg endelig ble mere opplagt å deprisjonen begynte å bli bedre så jeg mye klarer å så hvor fint jeg egentlig hadde det og at jeg var med den rette og ikke ville få det noe mere fantastisk på den "andre" siden.. '

Har prøvd å snakke med sambo om dette. Men han sier bare at det bare er klaging fra min side. Også får jeg denne "du har for mye tid til og tenke"(er i mamma permisjon)!
Har snakka med fastlegen min om dette og hun mente det ville gå over, jeg måtte bare gi det tid. Så har prøvd ja.

ORIGINAL: snik09

Jeg synes du bør ta en skikkelig prat med din samboer jeg. Og kanskje tenke deg om litt, gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden vettu[;)]

Samboeren din er veldig sjalu sier du og han er redd du har funnet en annen...men nå sier du jo at du kunne tenkt deg å være sammen med Thomas igjen! Kanskje han føler det på seg at du ikke er helt inni han, og han merker du kanskje ønsker en annen mann. Uansett så synes jeg at du burde ordne opp i dette, hvertfall siden dere har en baby sammen!

Det er i det siste jeg har begynt å dagdrømme.. Har ikkje gjort det i 4 år:p Han har vært sjalu fra dag en.

Ok, men da bør dere snakke sammen om det. For det er nok ikke lett hvis han er veldig sjalu hele tiden.

Håper dere finner ut av det[:)] Lykke til[:)]

Takk takk:)

OM du skulle finne på å gjøre det slutt med samboeren din, så bør du tenke at du gjør det slutt for å være alene. For det er STORE sjanser for at gresset ikke er grønnere på den andre siden. Veldig ofte tenker man seg til en bedre tilværelse enn hva det egentlig ville blitt. Så hvis du føler at du hadde hatt det bedre uten sambo, så bør du nok revurdere forholdet til han. Det er ikke sånn det skal være. MEN, hvis du bare har lyst til å gjøre det slutt med han for å bytte han med Thomas, så mener jeg at du gjør det på feil grunnlag.

Håper du finner ut av dette. Jeg har selv vært sammen med en sjalu og kontrollerende type så vet hvordan det kan være. Kom meg ut av det forholdet heldigvis

Back
Topp