Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Du kan prøve og legge noen lokk eller noe som bråker forferdelig oppi vogna. Når katten hopper opp, ramler de ned og forhåpentligvis skvetter den så den ikke gjør det igjen.
Vi gjorde dette på kjøkkenbenken vår, og det gikk ett halvt døgn så var katten oppe igjen. Jeg begynner snart å se at mine katter er klin umulige....
Her løste vi det enkelt og greit med at vi la et håndkle over som kattene fikk ligge på. Da vi skulle ha stellebordet så var det bare å dytte dem ned derfra og ta bort håndduken med kattepels på. Så la vi den bare tilbake når ungen var ferdig stelt. Barnevogna var veeeldig spennende før guttungen kom. Men da den lille skrikende babyen kom i hus så la kattene på ørene og smøyg seg vekk. Det var tydelig ikke så særlig med noe sånt som skrek så høyt. :-p De la seg aldri oppi vogna eller på guttungen. Ikke før han ble større og roligere. Da var han jo stor nok til å dytte kattene unna selv dersom de ble for nærgående så da var det jo ingen fare mer.
Her løste vi det enkelt og greit med at vi la et håndkle over som kattene fikk ligge på. Da vi skulle ha stellebordet så var det bare å dytte dem ned derfra og ta bort håndduken med kattepels på. Så la vi den bare tilbake når ungen var ferdig stelt. Barnevogna var veeeldig spennende før guttungen kom. Men da den lille skrikende babyen kom i hus så la kattene på ørene og smøyg seg vekk. Det var tydelig ikke så særlig med noe sånt som skrek så høyt. :-p De la seg aldri oppi vogna eller på guttungen. Ikke før han ble større og roligere. Da var han jo stor nok til å dytte kattene unna selv dersom de ble for nærgående så da var det jo ingen fare mer.
Jeg har gjort det slik på stellebordet, men vognene vill jeg ha de vekk fra. Dette fordi jeg vill at min unge skal få lov til å sove i fred ute. Husker godt at de vekket lillemann i vogna når han var liten. De legger seg heller ikke oppe på hode eller lignende. Du skjønner mine katter er rare, de er fantastiske med barn, de elsker barn fra baby stadie og gjennom den verste tiden med hale draing og lignende. Vi hadde besøk av en 6 mnd gammel baby til morgen i dag, og katten hoppet rett opp i sofaen for å hilse, etter det la katten seg ved siden av ungen for å sove, mens ungen dro i halen og pelsen. Andre katter med litt vett i behold hadde jo rømt:) Dyrlegen min sier jeg skaffet meg problemer da jeg valgte meg denne katten, for han er en blanding mellom to raser, men har veldig mye fra den ene rasen vist. Vi får bare fortsette å prøve om igjen og om igjen. Håper han gir seg til slutt:) Jeg takker for masse tips og skal prøve de tipsene jeg ikke har prøvd før:)
Ha nett over hele tiden, så blir det fort kjedelig å hoppe på den.
Kan være verdt å prøve å gi katten et "nytt" sted den KAN være, lage til noe som tar over for vogna på en måte. Katter er snåle dyr, men de kan lures ;)
De har kurver, men elsker slike ting som dette. Vi har på netting på den ene og der legger de seg oppi netting. Blir vist ikke kjedelig for dem:( Jeg vill at de skal skygge unna vognene.., :(
Så vanskelige disse to skal være da! Har du prøvd klatrestativ med div platåer/huler?! Det var min frøken veldig glad i, hun kom seg opp i høyden, kunne gjemme seg litt bort etc. De trenger ikke koste all verden heller.
Ja, de sliter matmor helt ut:p Jepp, de så ikke på stativet engang. De gjør alt de ikke får lov til rett og slett. Føler de gjør det i blandt kunn fordi dem ikke får lov. :p
Kan gjøre det skikkelig da, som bestemor gjorde med katten sin da den hopet på kjøkkenbenket.
Fikk et skikkelig tak på den, og katten fløy veggimellom, nesten dyreplageri synes jeg da, men utrolig hva man kan finne på når kattene gnager hull i hjernen din :P
Katten hoppet aldri opp mer :P
....! slik gjør man ikke med dyr.. ikke bruke pepper heller. det er vondt i nesen, og kan svi lenge, både i nesen og små sår i poter =(