Hva skal inn i barnevogn?

Maja2020

Flørter med forumet
Hva bruker dere i barnevognen? Har sett at noen bruker dundyne over babyen, men hva ligger under? Blir det en ull- eller bomullspledd? Skal man bruke en pute? En nest? Vognen virker enorm i forhold til en nyfødt baby. Hjelp! Ingen peiling hvordan jeg skal forberede vognen...
 
Hva bruker dere i barnevognen? Har sett at noen bruker dundyne over babyen, men hva ligger under? Blir det en ull- eller bomullspledd? Skal man bruke en pute? En nest? Vognen virker enorm i forhold til en nyfødt baby. Hjelp! Ingen peiling hvordan jeg skal forberede vognen...
Sniker. Har julibarn 2015. Vi hadde babynest i vogna. Ikke pute. Små barn trenger det ikke. Og pledd over som regel. Dyne på kaldere dager. Men når det var kjempevarmt holdt det med helseteppe, eller kun nest egentlig.
 
Hva bruker dere i barnevognen? Har sett at noen bruker dundyne over babyen, men hva ligger under? Blir det en ull- eller bomullspledd? Skal man bruke en pute? En nest? Vognen virker enorm i forhold til en nyfødt baby. Hjelp! Ingen peiling hvordan jeg skal forberede vognen...
Jeg har lagt på laken og ett putetrekk bare ved hode(allså ikke pute, men bare putetrekket), så har jeg en lettere dyne på med heklet vognteppe :) tar bort dyna når det blir veldig varmt Og bruker da helseteppe el. Gjorde det samme til maibarnet vårt da hun ble født i 2011. :) så når det begynte å bli kaldere på sensommer høst, så la jeg på sauseskinnet på og dyne over føre vi begynte med vognpose ol. :)
 
Sniker. Har julibarn 2015. Vi hadde babynest i vogna. Ikke pute. Små barn trenger det ikke. Og pledd over som regel. Dyne på kaldere dager. Men når det var kjempevarmt holdt det med helseteppe, eller kun nest egentlig.

Har lest at babynest kan være farlig, men samtidig sier mange at den gir en god følelse til babyen siden vognen ikke føles så stor. Jeg er litt redd for at babyen skal rulle i vognen når jeg går opp og ned bakkene her hos oss, hvis jeg ikke bruker noe babynest for å gi ham litt støtte på sidene :D
 
Jeg har lagt på laken og ett putetrekk bare ved hode(allså ikke pute, men bare putetrekket), så har jeg en lettere dyne på med heklet vognteppe :) tar bort dyna når det blir veldig varmt Og bruker da helseteppe el. Gjorde det samme til maibarnet vårt da hun ble født i 2011. :) så når det begynte å bli kaldere på sensommer høst, så la jeg på sauseskinnet på og dyne over føre vi begynte med vognpose ol. :)
Lurt med putetrekk! Lurer på om det finnes spesielle fasongsydde laken til barnevogn eller bruker du et vanlig sprinkelseng-laken?
 
Lurt med putetrekk! Lurer på om det finnes spesielle fasongsydde laken til barnevogn eller bruker du et vanlig sprinkelseng-laken?
Sprinkelsenglaken blir for store, så jeg har kjøpt egne til vognen som passer der. Husker ikke nøyaktige mål, men sprinkelseng er jo 120x60, så mye mindre enn det.
 
Hva bruker dere i barnevognen? Har sett at noen bruker dundyne over babyen, men hva ligger under? Blir det en ull- eller bomullspledd? Skal man bruke en pute? En nest? Vognen virker enorm i forhold til en nyfødt baby. Hjelp! Ingen peiling hvordan jeg skal forberede vognen...
Babyer skal ikke ha pute.

Jeg bruker madrassen som følger med vognen og har på bomullslaken. Kommer til å bruke lammeskinn oppå der igjen når det blir kaldere (trenger jo ikke lakenet da men greit om det søles på skinnet og man må ha det ut).
Gulpeklut eller putetrekk som litt ekstra beskyttelse for gulp, enklere å skifte.

Tynne tepper på/rundt baby, dyne ved behov, ulltepper ved behov. Ligger jo lunt med vogntoppen oppå.

Kan være jeg ruller sammen et koseteppe så det gir litt babynest feeling i starten.
 
Jeg skal ha saueskinn og lag-på-lag med pledd over. Og en gulpeklut under hodet for å ta imot evt gulp. Babynest er ikke farlig når det er snakk om soving på dagtid, det er mer uovervåka søvn på nettene der man visst skal være med forsiktig med sengekant og babynest. Så man kan lett ha babynest nedi vogna om det er plass til det. Tror vi rulla sammen et helseteppe til en pølse og hadde rundt hodeområdet i begynnelsen da mester vårt ble litt for stort og klumpete.
 
Takk alle sammen :notworthy Har notert meg alt. Jeg tror jeg kommer ikke til å kjøpe en babynest men ruller en koseteppe til en pølse og bruker den istedenfor. Da trenger jeg å kjøpe kun en laken:thumright og en sauskinn til høsten.
 
Jeg skal ha saueskinn og lag-på-lag med pledd over. Og en gulpeklut under hodet for å ta imot evt gulp. Babynest er ikke farlig når det er snakk om soving på dagtid, det er mer uovervåka søvn på nettene der man visst skal være med forsiktig med sengekant og babynest. Så man kan lett ha babynest nedi vogna om det er plass til det. Tror vi rulla sammen et helseteppe til en pølse og hadde rundt hodeområdet i begynnelsen da mester vårt ble litt for stort og klumpete.
Så bra å vite at babynest ikke er farlig ved soving på dagtid! Synes det er koselig med babynest :)
 
Jeg har voksi med sommerdyne og bæreplate :)
 
Har lest at babynest kan være farlig, men samtidig sier mange at den gir en god følelse til babyen siden vognen ikke føles så stor. Jeg er litt redd for at babyen skal rulle i vognen når jeg går opp og ned bakkene her hos oss, hvis jeg ikke bruker noe babynest for å gi ham litt støtte på sidene :D
Vi hadde mye bakker og ujevnt terreng. Uten nest rulla hun frem og tilbake. Så vi brukte nest. Jeg fulgte jo med henne bestandig. Og mitt nest er fra lykkefabrikken. De har ikke så høye kanter som mange andre. Alt er vel egentlig farlig, såfremst man ikke følger med. Nest er farlig, dyne kan være farlig. Sengekant og. Men vårt sover ikke uten noen av delene. Nestet brukte vi til hun var 7 mnd :)
 
Nest var ikke så dumt. Begge mine sklidde i vognen fordi de var så små.

Ellers tenker jeg kun laken, putevar under hodet. Dyne og teppe alt etter temperatur.
 
De skal ikke ha pute:)
Her blir det lammeskinn i bånn med putetrekk under hodet,pledd over og dyne.Kalde dager dunpose.Blåser ofte kaldt på vestlandet så:p
 
Har ikke tenk på det enda, men har lammeull pose. God ide med gulpeklut tenkte ikke på det før nå.
 
Back
Topp