Hva skal gutten min hete?

Ninen D

Elsker forumet
Nei jeg aner virkelig ikke!! Frøkna heter Emilie Athene, og jeg vil ha et navn som kan uttales på engelsk, og som med vesla et vanlig og et litt uvanlig navn... Vi har tenkt på jacob, og jacob Aleus, men jeg vil jo gjerne at navnet ikke skal bli "for" sært heller, han skal jo tross alt hete det.. (liker greske mytologi navn)... Men finner ikke noe som klinger... Kan godt være navn osm begynner bli vanlige nå, men ikke ola, jørgen, aksel og slikt. Men leo, liam, damian, falk, aleus, akilles, og slike,,, Må ikke være jacob heller, kan være noe annet, men vi er virkelig i villede her,,, sleng ut noen fine, rare, morsomme, vange uvanlige hva enn du vil, av dobbeltnavn. Må ikke være 100% inernasjonalt, emilie athene blir jo emily athena på engelsk, og kan godt bare være et navn som går... Jeg syns jeg titter overalt, uten å finne noe, så nå håpe jeg at dere kommer opp med det jeg har lett etter men oversett ;-) vanlig dom uvanlig,,,

Vanskelig! :) Veldig annerledes enn mine egne navnepreferanser, men mtp gresk mytologi synes jeg f.eks. Jason, Evander, Atreus, Talos, Orestes, Nileas, Orion, Hector, Leonidas er flotte navn. Vet ikke om du liker noen av disse? Og av greske ikke-mytologiske f.eks. Sofian, Timon/Timo...osv. 

Synes både Jacob, Felix og Filip, Andreas, Jason og Tobias lyder fint sammen med Emilie - dersom det er av betydning? Slenger ut noen forslag, vet ikke om de klinger slik du vil ha det, eller om det blir for sært, men  :)

Jacob Leonidas
Jason Leonidas
Felix Atreus / Felix Aleus
Felix Akilles
Filip Evander 
Andreas Orestes
Tobias Orion (best på engelsk, kanskje)

ah, gooode forslag, jeg viste tråden til mannen og fikk bare tilbake "Instant yes".Han digget Jacob Leonidas, og at han skal kalles ved sitt fulle navn, bare Jacob og/eller "Leo" også.. (Mannen har et navn som og er delt opp slik)

Du er herved "navngiver" til min sønn Zerlina, hehe...

Likte og Leo alexander godt, men sønnen til en i nær familie heter Alexander.felix er kult, men om emilie hadde vært gutt hadde hun hett Felix, så det måtte utgå :-P

Vi har lenge vært forelsket i Jacob, og nå falt vi 100% for dette... Og det kan se ut som det er det som blir navnet.

Jacob Leonidas.
Det har også referanser til filmen 300, kong Leonidas, og mye sånn... Digger :-)
Og jeg er supersvak for navnet "Leo" men har aldri klart å overtale mannen til å kalle gutten det, men nå gikk det jo sånn lell, med denne vrien... hehe

Hehe, så bra! Vanskelig å vite hva som blir for sært for den enkelte, men når du likte Aleus, så :) Leonidas synes jeg er flott. Ikke verst med et søskenpar som bærer navnene til henholdsvis en konge av Sparta og gudinnen for visdom og strid :)

Back
Topp