Hva skal du stemme ved neste valg?

Helt ærlig så vet jeg ikke for føler ikke det blir noen forandring/blir bedre uansett hvem som er i makta. Er alltid noe å klage på.
 
Ikke de som sitter nå i alle fall, de bygger ned Norge, velferdstaten, arbeidsmiljøloven, selger det som kan selges så jeg blir å stemme på ap eller sv. Det er stor forandring nå enn før 2012 :-/
 
Sånn det ser ut nå er jeg jammen ikke sikker. Det kommer dolker i ryggen fra alle kanter med tanke på abortloven, foreldrepermisjon, bemanningsnorm osv., så det spørs om jeg ikke stemmer blankt i år.
 
Ikke de som sitter nå i alle fall, de bygger ned Norge, velferdstaten, arbeidsmiljøloven, selger det som kan selges så jeg blir å stemme på ap eller sv. Det er stor forandring nå enn før 2012 :-/

Bare husk at veldig mange av de tingene som gjennomføres nå, ble vedtatt under forrige regjering, selv om den sittende regjeringen har utallige svin på skogen selv.
 
Bare husk at veldig mange av de tingene som gjennomføres nå, ble vedtatt under forrige regjering, selv om den sittende regjeringen har utallige svin på skogen selv.

Vet svært godt hva som er vedtatt av disse som sitter der nå! Politikk er noe jeg bådef følger med på og er aktiv :)
Jeg merker de blå godt på kroppen, og man må ikke tro at alt som har skjedd de siste årene er arbeiderparti sin skyld.
 
Vet svært godt hva som er vedtatt av disse som sitter der nå! Politikk er noe jeg bådef følger med på og er aktiv :)
Jeg merker de blå godt på kroppen, og man må ikke tro at alt som har skjedd de siste årene er arbeiderparti sin skyld.

Det sa jeg ikke heller, jeg ville bare presisere at det er mange ting den sittende regjeringen, uavhengig av hvem den består av, ofte må gjennomføre vedtak de ikke har noen beslutningskraft over. :)
Vi er mange som merker både etterslepet etter de rødgrønne, og de nye problemene fra de blå ja. :/
 
I år vet jeg faktisk ikke. Kjenner på mye generell frustrasjon over norsk politikk om dagen :p Det blir uansett ikke noen av nåværende regjeringspartier.
 
Ikke de som sitter nå hvertfall. Alt de står for og gjør har bare gjort at vi får en mer usikker fremtid. Så jeg stemmer nok de som vil det som passer oss fremover. Heldigvis for første gang på flere år så er tydeligere enn noen gang. Hva man stemmer er privat for oss så det sier jeg ikke.
 
Det sa jeg ikke heller, jeg ville bare presisere at det er mange ting den sittende regjeringen, uavhengig av hvem den består av, ofte må gjennomføre vedtak de ikke har noen beslutningskraft over. :)
Vi er mange som merker både etterslepet etter de rødgrønne, og de nye problemene fra de blå ja. :/

Man kan aldri bli hundre prosent fornøyd med ett politiskparti i Norge eller regjering, man må ta de sakene som er viktige for deg selv og stemme etter de.
Jeg er aktiv i fagbevegelsen, opptatt av organisert arbeidsliv, opptatt av rettigheter og ikke minst opptatt av at verdier selger vi ikke, vi investerer i de og bedrer de til neste generasjon.

Så midt råd til alle de som lurer på hva man skal stemme, les hva partiene står for, ikke kun hør på valgflesk. Ta noen minutter å sett dere inn i hva partiene står for å velg ut det som er viktig for deg :)
 
Aner ikke..
men skal ikke stemme Blå

Vil ikke ha større skille mellom rik og fattig.
Vil at de som sliter også skal ha en god hverdag økonomisk.
Pensjonister, uføre bl.a
 
Jeg skulle ønske vi faktisk fikk den politikken vi stemte på. Når alle partiene er små og samarbeieder blir man alltid uenig med noe som skjer uansett. Ja til høyere sperregrense!

Ellers er jeg ikke 100% sikker enda, har stemt litt forskjellig opp igjennom, men mest Høyre de siste årene. Men liker ikke Frp så godt eller KrF. Så må lese litt partiprogrammer på nytt, tenker jeg.
 
Kommer til å bli et parti fra venstresida. Har aldri stemt mot høyre, og kommer aldri til å gjøre det. Holder meg også unna sentrum, når jeg ser hva de er villige til å oppgi bare for å komme til makta..
Nei til privatisering og nei til skattelette til fordel for lommeboka til de som i utgangspunktet har aller mest.

Her inne er jo de fleste engasjert i saker som angår familier og gravide. Så hvis du lurer på om din stemme skal gå til sittende regjering, vil jeg blant annet påpeke at de har tatt bort generell støtte til fysioterapeut til både gravide og kreftpasienter. Argumentet er at tilbudet skal bli mer tilgjengelig for "alle", bare de betaler full egenandel til frikort først. Men altså, når er det man trenger et slikt tilbud mer enn i svangerskap og kreftbehandling? Dette var altså tidligere helt gratis for disse gruppene, mens man nå må betale inntil til grense for frikort. Det er mye penger for en del. Alt for at de som i utgangspunktet har høy inntekt skal betale mindre i skatt og få mer til seg selv ;)
 
Back
Topp