Hva skal du spise til middag i dag?

Nevarine

Forelsket i forumet
Mailykke <3
I dag tenkte jeg å forsøke meg på noe helt nytt, ikke den vanlige fredagslasagnen eller taco'en. Tenkte å se om ferskvaren har noen kjekke tilbud, og så ta det derfra :) Hva skal du spise i dag?

Her blir det den gode gamle lasagnen med hvitløksbaguett og salat :)men heldigvis lenge til middag for har nettopp hivi i meg en pose med nachos og salsa :pveeeldig sunt for babyen:p

Her blir det pinnekjøtt. Mannen har bursdag så har invitert hele svigerfamilien på det :-) Tror det blir en veldig hyggelig kveld. :-)

Her blir det hvitløksmarinerte koteletter, fløtegratinerte poteter og soppstuing ved siden av :)

her blir det indrefilet med litt pasta til sambo, og salat til meg :)

jeg og mannen spiste ute i dag, vi spiste kylling i karrisaus:) Vi feira litt den lille i magen:)hehe

Her ble det kyllingsalat i pitabrød:-)

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Spagetti og kjøttdeig fra i går. Vi har vanligvis pizza på fredag. Men fordi vi hadde rester og brukte store deler av ettermiddagen til å bake lussekatter ble det ikke pizza i dag. :-)

Vi har spist (og shoppet) på Ikea i dag vi :-) Laks på meg og juletallerken på gubben.. Det er så koselig å gå og drømme seg bort på Ikea! Spesielt nå med magen som vokser, å diskutere barnerom og kose oss :-) Kom hjem med nytt og større spisebord og et par ekstra stoler.. Veldig fornøyd!

Ribbe i dag :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Men vi kan jo ikke spise det som er røkt? Men når jeg tenker meg om får man jo pinnekjøtt som ikke er røkt ;)

Man kan spise røkt kjøtt? ? Kan man ikke???? Spiste røkt laks i går.

Hentet denne fra matportalen.no, og jeg får inntrykk av at man kan gjerne spise ting som er røkt.

Røkelaks/gravlaks er behandlet rå fisk. Rå fisk kan inneholde små mengder av bakterien Listeria. Hvis bakterien får anledning til å vokse, for eksempel i vakuumpakket vare med lang holdbarhetstid, kan bakterienivået bli for høyt.
Gravide bør derfor spise gravet og røkt fisk som er ferskest mulig. Det vil si at produktene bør være godt innenfor holdbarhetsdatoen.

Fant absolutt ingen ting om pinnekjøtt, og kunne vi ikke spist det hadde det nok stått der. ;-)

Last edited:
Vi har røkt pinnekjøtt på julaften, har ikke fått med meg at det ikke skal være lov. Det er jo gjennomdampet/kokt. I dag skal vi i alle fall spise lasagne etter mannens ønske :)

Røkt går helt fint! Skal jo dampes det røkte pinnekjøttet å:) forskjellen er jo bare smaken:) røyka laks går jo også fint så lenge det er ferskt:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp