Hva skal du IKKE kjøpe

Jeg er uenig i de som sier at man skal kjøpe lite klær i str 50. Gjorde det med førstemann, etter tips fra andre. Men det ble jo mange klesskift pr dag pga gulp og bæsj, og det var begrenset hvor mange maskiner pr dag jeg orket å vaske. Sær det med at vi måtte ut og kjøpe flere med en gang. Så jeg kommer til å ha nok klær til den første tida, så får det heller bare arves bort senere :)
Mannen måtte på HM da jeg lå på barselhotellet, for vi var tomme for bodyer i str 50...nettopp fordi vi hadde hørt på de som sa at det ikke var noen vits i å kjøpe mye av det...men mini brukte dem første måneden før han måtte over i 56.
 
Gidder ikke kjøpe bleiebøtte, heller ikke sko før det er gåtrening på gang. Styrer også unna ammeklær, helt til jeg vet at amminga faktisk fungerer ;) pumpe er heller ikke aktuelt denne ganga.
Og-jeg skal heller bytte klær vi får som vi ikke liker, med en gang, enn å vaske dem og legge dem klare og så ikke bruke dem likevel, men ikke ville bytte på grunn av dårlig samvittighet overfor de som ga oss tingene.
 
Jeg er uenig i de som sier at man skal kjøpe lite klær i str 50. Gjorde det med førstemann, etter tips fra andre. Men det ble jo mange klesskift pr dag pga gulp og bæsj, og det var begrenset hvor mange maskiner pr dag jeg orket å vaske. Sær det med at vi måtte ut og kjøpe flere med en gang. Så jeg kommer til å ha nok klær til den første tida, så får det heller bare arves bort senere :)
Enig. Vi måtte sende søsteren min på senteret å kjøpe mer i 50. Hadde bare to bodyer. Vår brukte det i 2 mnd før vi bytta til 56. Hun var lang og slank. Men veide 3050 ved fødsel.
Så neste gang kjøper jeg mer i 50 :p sykehusets klær passa ikke, og 56 så ut som plastsekk :p
 
Jeg skal ikke ha ammepute, ble aldri brukt, bedre å bygge opp med masse vanlige puter. Bodyer med masse knapper i små størrelser. Klær i str 50. Det er jo ikke sånn at butikkene stenger når man har født, men surt å ha brukt mye penger på klær en ikke kan bruke. Sengekant pga. fare for krybbedød. Nattlampe.

Jeg hadde GOD bruk for elektrisk ammepumpe, men kjøpte etter fødsel. Elektisk vippestol var fantastisk hjelp i kolikkperioden. Kjøpte også dette når jeg fikk behov for det.
 
Back
Topp