Hva skal du IKKE kjøpe

For min egen del skal jeg ikke ha bleiebøtte.
Usikker på lekegrind - vi har katt som liker å ligge i vogn og vogge..
Klær med hette er hat..
Microsterilisator har jeg hatt god bruk for til de to andre.. risikerer ikke å koke ned kjøkkenet :D
BAbynest har jeg ingen planer om..
 
Bleiebøtte og babynest har jeg ikke planer om, sambo vil ha lekegrin men jeg mener vi ikke trenger det, men så har vi katt, men hu kommer til å hoppe oppi der uansett så er ikke mer sikkerhet det :)
 
Mye penklær og hette er helt ubrukelig, hadde også en som bodde i strømpebukse og body.
Tenker at vi klarer oss veldig fint uten babycall med kamera.
 
For min egen del skal jeg ikke ha bleiebøtte.
Usikker på lekegrind - vi har katt som liker å ligge i vogn og vogge..
Klær med hette er hat..
Microsterilisator har jeg hatt god bruk for til de to andre.. risikerer ikke å koke ned kjøkkenet :D
BAbynest har jeg ingen planer om..

Babynest er fantastisk ❤️
 
Hovrfor er babynest så bra ?
 
De må ikke over hodet. Er vistnok meningen å trekke bodyen ned (for å hindre at avføringen blir smurt over alt)
Ellers er jeg enig i at omslagsbody er bedre :p jeg får fnatt av å kle på små mini mennesker
Men man trer gjerne bodyen over hodet når den skal på? Hihi, ikke meningen å diskutere. Bare så får meg stort arbeid med å tre den nedenfra og opp :p
 
I tidligere tråder har jeg sett mange som har elsk på babynest. Har en venninne som hadde det og synes det så utrolig kjekt ut så jeg tenkte å sy det selv. Men litt delte meninger på det her da :)
 
Jeg har to babynest, elsker begge:)
Hadde ett fast i senga, å ett vi tok med når vi var borte på besøk og etc:)
Så de skal jeg bruke på nytt:)

Hadde ikke nå særlig bruk for bæretøy ell brystpumpe..
 
Brystpumpe skal jeg ikke kjøpe denne gangen. Fikk ikke brukt den så mye sist. Fant ut at det funka bedre ved å bruke hendene. :p

Moteriktige/dyre klær. Rakk ikke å bruke mange av dem, så det var penger ut av vinduet.
 
Men man trer gjerne bodyen over hodet når den skal på? Hihi, ikke meningen å diskutere. Bare så får meg stort arbeid med å tre den nedenfra og opp :p
Det er ikke mange "vanlige" bodyer som egner seg å ta fra nedenfra og opp. Men er det søl på bodyen så går nedover og ikke oppover av!

Jeg har to babynest, elsker begge:)
Hadde ett fast i senga, å ett vi tok med når vi var borte på besøk og etc:)
Så de skal jeg bruke på nytt:)

Hadde ikke nå særlig bruk for bæretøy ell brystpumpe..

Jeg elsker bæretøy. Fantastisk herlig å bære babyen sånn at man begge har en god stilling og kan bære i timesvis.
Brystpumpe - tja, tenker kanskje prøve meg som morsmelksgiver på sykehuset og da får man låne god pumpe.

Babynest - blir ikke det en slags videreutvikling av DRY KID Ammemadrass?
 
Leker generelt, kjøkkenutstyr og fjernkontroll holder i massevis.

Alt av elektroniske duppeditter, som vibrerende vippestol o.l.

Hvite ullklær, håpløst å få bort flekker.

Brystpumpe og flasker, nektet å ta flaske og fikk ikke til å pumpe. Det var kun pupp for alle penga.

Klær generelt, spesielt bodyer. Vi fikk så mye gaver, alle elsker å kjøpe små bodyer.
Og alt med hette.

Lekegrind derimot hadde vi god bruk for. Spesielt fra 7-11 måneder. Det var en hektisk periode hvor hun var konstant høyt og lavt og jeg var utslitt.
Da satt vi inni lekegrinda sammen.... Eneste måten å ha kontroll på.
 
Skal ikke ha bodyer som går over hodet(omslag<3), ikke vognpose som har glidelås på sidene(heller en midt på), ikke starte med smokk for tidlig, se an baby ift hvor mye klær/bæsjing/gulpsom går og handle deretter - ikke handle for mye klær :)
 
Jeg har to babynest, elsker begge:)
Hadde ett fast i senga, å ett vi tok med når vi var borte på besøk og etc:)
Så de skal jeg bruke på nytt:)

Hadde ikke nå særlig bruk for bæretøy ell brystpumpe..
Hadde ikke klart meg uten bæretøy og brystpumpe. Overproduksjon av morsmelk i 19 mnd og baby som hatet vogna. :p
 
Hadde ikke klart meg uten bæretøy og brystpumpe. Overproduksjon av morsmelk i 19 mnd og baby som hatet vogna. :p
Vår elsket vogna så sikkert derfor bæretøy ble overflødig, brukte bare ett par ganger når vi skulle ut å fly:)
 
Hadde ikke klart meg uten bæretøy og brystpumpe. Overproduksjon av morsmelk i 19 mnd og baby som hatet vogna. :p
Min hatet også vogna i begynnelsen, og sov uansett bare en halvtime av gangen. Hadde en babybjørn one som var ubrukelig de første månedene, og var ikke behagelig å bære han, så jeg satt mye i sofaen med han sovende i armene. Denne gangen har jeg en moby wrap som jeg håååper jeg får dreisen på, har så lyst til å være komfortabel med bæring :D med bæresela var det bare tungt og vondt.

Ellers så ser jeg at jeg tenker motsatt av de fleste, syns omslagsbody var noe herk med alle de knappene, var jo ikke noe problem å tre bodyen over hodet. De tåler jo en del disse små :D
 
Min hatet også vogna i begynnelsen, og sov uansett bare en halvtime av gangen. Hadde en babybjørn one som var ubrukelig de første månedene, og var ikke behagelig å bære han, så jeg satt mye i sofaen med han sovende i armene. Denne gangen har jeg en moby wrap som jeg håååper jeg får dreisen på, har så lyst til å være komfortabel med bæring :D med bæresela var det bare tungt og vondt.

Ellers så ser jeg at jeg tenker motsatt av de fleste, syns omslagsbody var noe herk med alle de knappene, var jo ikke noe problem å tre bodyen over hodet. De tåler jo en del disse små :D
25-30 minutter her også, med mindre hun sov på meg. :p Baby Björn er kjent for å være tung og vond, da den ikke er ergonomisk for verken bærer eller barn. Prøv heller ErgoBaby, gjerne Adapt hvor man slipper spebarnsinnlegget. Angelpack er også populær til nyfødt, men den vokser ikke med barnet slik som Adapt. Ellers er Emeibaby en sele som kan brukes hele bæreperioden, uten noe ekstra, knotete innlegg. :) Jeg brukte elastisk sjal og bæresele i starten sist, men denne gangen går jeg rett på vevd sjal.

Og er enig ang. bodyer. Ikke noe problem å dra de over hodet. :)
 
Jeg er uenig i de som sier at man skal kjøpe lite klær i str 50. Gjorde det med førstemann, etter tips fra andre. Men det ble jo mange klesskift pr dag pga gulp og bæsj, og det var begrenset hvor mange maskiner pr dag jeg orket å vaske. Sær det med at vi måtte ut og kjøpe flere med en gang. Så jeg kommer til å ha nok klær til den første tida, så får det heller bare arves bort senere :)
 
Back
Topp