Hva skal du i påsken???

hegeee

Glad i forumet
Hentet fra www.sol.no

Båt eller IKEA i påsken?

De av oss som ikke skal til fjells i påsken, skal muligens en tur på IKEA eller drive på med båt. Det tyder i hvert fall resultatene i en uhøytidelige undersøkelse utført av Kvasir på.
Både IKEA og båt kommer nemlig høyt opp på listen over ting folk trolig vil gjøre i påsken, skriver Eniro i en pressemelding i dag.

Søkemotorer er våre nye "go to"-tjenester når vi søker informasjon om ting som opptar oss. Kvasir ser i løpet av et kalenderår at høytider påvirker søkene vi gjør. Før sommerferien øker bruken av sommerferierelaterte søk og før jul øker antallet julerelaterte søk, for å trekke frem kun to eksempler. Det samme gjelder for påsken.
Men 900 000 ukentlige brukere kan nordmenns bruksmønster på Kvasir si noe om hva vi er opptatte av.

– I forkant av, og under påsken, er det noen søkeord som går oftere igjen enn i andre tider på året. Tar man utgangspunkt i slike søkeord, får vi et lite innblikk i hva folk gjør i påskehøytiden, sier Renate Morken, informasjonskonsulent i Eniro, som eier tjenesten Kvasir.

Kvasir har nå valgt ut noen erfaringsmessig populære søkeord i forkant av påsken og gjort et dypdykk i søkebasen for å se hva som har vært mest populært i perioden 2. til 12. mars.

- Blant de påskerelaterte søkene er kanskje ikke overraskende "påske"
mest benyttet. "Ski" følger som nummer to, etterfulgt av "båt", "IKEA" og "hytter". Skal man tolke dette i noen retning, kan det kanskje bety at omtrent like mange av oss skal kjøpe møbler eller gjøre seg klar til båtsesongen, som de som tar den tradisjonelle varianten med noen fridager på fjellet, sier Morken.
Den komplette Kvasir-listen (med antall søk) ser slik ut:

1. Påske - 11759
2. Ski - 11327
3. Båt - 10318
4. Ikea - 7613
5. Hytter - 6334
6. Restplasser - 1801
7. Oppussing - 1553
8. Snowboard - 1460
9 Syden - 1210
10. Påskeegg - 1027
11. Værmelding - 856
12. Lammelår - 606
13. Påskekrim - 411

SÅ: HVA SKAL DU GJØRE I PÅSKEN???[:D]

ORIGINAL: Godhjerta.

Skal ikke gjøre noe av de alternativene der jeg.
Skal være hjemme og sitte foran pc, gå turer i nærmiljøet, ha besøk av min søster, dra på besøk til svigermor, se litt film og ellers vanlige ting.
Klart jeg spiser vel et par kvikklunch, men jeg har da såpass næringsvett at jeg ikke spiser påskeegget (!). Selv om du mener kun innholdet i egget, tar jeg det forsiktig.
Vi spiser ikke noe særlig lammekjøtt vi, så vi skal ha skinkesteik og sodd og den slags til middag. Samt litt vanlig grandiosa glir vel ned også.

hahaha...[;)]
du får jo sånne påskeegg... sånn i 4-pack...[:D]
De kan du spise vettu...[8D]

Kjøre snowboard, øl i hytteveggen, litt festing, langrenn med mini i pulk, afterski - ja rett og slett masse kos[:)]

ORIGINAL: Hegeee

Skal ikke gjøre noe av de alternativene der jeg.
Skal være hjemme og sitte foran pc, gå turer i nærmiljøet, ha besøk av min søster, dra på besøk til svigermor, se litt film og ellers vanlige ting.
Klart jeg spiser vel et par kvikklunch, men jeg har da såpass næringsvett at jeg ikke spiser påskeegget (!). Selv om du mener kun innholdet i egget, tar jeg det forsiktig.
Vi spiser ikke noe særlig lammekjøtt vi, så vi skal ha skinkesteik og sodd og den slags til middag. Samt litt vanlig grandiosa glir vel ned også.

hahaha...[;)]
du får jo sånne påskeegg... sånn i 4-pack...[:D]
De kan du spise vettu...[8D]

Å? Har jeg ikke sett.... [8D]
Men må passe på figuren vettu... (for ellers i året, gjør jeg ikke det).
M.a.o. vi skal ikke ha påskeegg vi, skjønner du. Kanskje til neste år.

vEL VEL..mente egentlig sånne andre.. med ting i.. men det er jo ikke sikkert at det der det folk har søkt på...!!
Min lillesøster har dilla på disse eggene... selv syntes jeg de blir litt mye... men de ser sånn ut iallefall:

Skal på hytta reiser på onsdag [:D]

ingen av alternativene!
skal til svigermor i påsken..

Back
Topp