Hva skal du handle inn av ting og utstyr til den kommende babyen?

Vi har det aller meste etter førstemann, men er litt usikker på vogn faktisk. Usikker på hvor lenge nr 1 blir å bruke vogn og om vi skal investere i søskenvogn eller ikke. Da blir det nok isåfall Bugaboo Donkey, den virker så praktisk siden man kan bruke den både som enkelvogn og dobbelvogn :) Men vi må uansett kjøpe inn enda et sett med vognposer og ny madrass til bedside og vuggen.

Om det er gutt denne gangen må det kjøpes myyye klær da det ble mye rosa de første mnd. Men siden første er vinterbaby og dette blir sommerbaby må det nok uansett kjøpes litt klær, kan fort bli hett med bare ull på sommeren.

Kommer også til å kjøpe enda en tripptrapp da det er fint å ha hver sin. Koselig å kunne inkludere baby i måltidene fra tidlig av i newborn seat :)

Mulig det er mer vi kommer til å trenge, men det finner vi nok ut av etterhvert :)


Ser du har storesøsken omtrent samtidig med oss. Jeg tenker søskenbrett på vogna, har uansett to vogner og bruker en del sele så en i sele og en i vogn
 
Antakelig ikke så mye, siden vi hadde alt klart til lille Frida som døde i magen min, i uke 41, i fjor sommer. Men hvis den lille i magen nå er en gutt, er det mulig at vi trenger noen andre klær, om ikke annet!
 
Har barneseng, vippestol, ammepute og sovevogn, ellers må jeg/vi kjøpe inn barnevogn, bilstol, madrass til barneseng og div småutstyr som klær osv. Men vet at man ikke trenger alt som er på markedet av utstyr.
Føler ikke jeg stresser så veldig annet enn at jeg har sett på jollyrom og tenker det blir en sånn kombipakke derfra
 
Har det aller meste etter kommende storebror, så Er ganske lite vi trenger å kjøpe denne gangen :)
- stellebord på badet
- mangler litt klær i de minste størrelsene
- evt. Søskenbrett til vogna
- ny madrass til vugge og sprinkelseng
 
Antakelig ikke så mye, siden vi hadde alt klart til lille Frida som døde i magen min, i uke 41, i fjor sommer. Men hvis den lille i magen nå er en gutt, er det mulig at vi trenger noen andre klær, om ikke annet!
Nei huff, så grusomt å oppleve. Vet dere hva som gikk galt? Og blir det noen andre tiltak som settes inn denne gangen? :Heartred
 
Nei huff, så grusomt å oppleve. Vet dere hva som gikk galt? Og blir det noen andre tiltak som settes inn denne gangen? :Heartred
Ja, det var grusomt. Jeg skrev litt mer om det i presentasjonstråden. Frida døde av en infeksjon inne i livmoren, og det var dessverre ingen ting vi kunne gjort annerledes. Men det er vondt å tenke på at hun sannsynligvis var frisk en uke før hun ble født. Vi opplevde også blæremola, en morkakesvulst, i vinter. Så vi får mye oppfølging, tidlig ultralyd og tidlig igangsettelse av fødsel neste gang. Det er egentlig ikke noe galt med oss, vi har bare hatt mye uflaks. Jeg skal til jordmor allerede nå på fredag.
 
Ja, det var grusomt. Jeg skrev litt mer om det i presentasjonstråden. Frida døde av en infeksjon inne i livmoren, og det var dessverre ingen ting vi kunne gjort annerledes. Men det er vondt å tenke på at hun sannsynligvis var frisk en uke før hun ble født. Vi opplevde også blæremola, en morkakesvulst, i vinter. Så vi får mye oppfølging, tidlig ultralyd og tidlig igangsettelse av fødsel neste gang. Det er egentlig ikke noe galt med oss, vi har bare hatt mye uflaks. Jeg skal til jordmor allerede nå på fredag.
Så bra dere får god oppfølging, og når begge deler kun er uflaks, så må det jo bare gå bra denne gangen :Heartred
 
Jeg ønsker;
Ny vogn
God babycall
Babynest
Brystpumpe
God tjukk lekematte
Vugge
Bedside crib

ellers blir det noe nye klær i og med at vi har ei som er født i november :)
Ellers tror jeg vi har det meste :)
 
Back
Topp