Hva skal du ha til middag? Middagsinspirasjo

Kykkelykkeliky

Elsker forumet
Juligull2021
Augustbarna 2021
Tråden for å dele middagsinspirasjon!

Antar jeg ikke er den eneste som er drittlei av å være kreativ og finne middagsretter som passer kresen preggo og kresen sambo hver dag? :rolleyes: Lei pizza i ørten varianter :shifty:



Dagens er tiktok-pastaen som "alle" skryter over, men pimpet med litt kylling for proteinene sin del :)

Hva skal du ha til middag?
 
Fisk! Var så heldig at naboen kom over med nyfiska fisk i går. Tenker å steke fisken og lage en salat til fisken, med gulrot som hovedingrediens.
 
Fikk rømmegrøt av svigers igår. Ble sosekjøtt idag som egentlig skulle vært på søndag, men siden ungene ville grille pølser i finværet så det ble sånn :p
 
I dag hadde vi blomkålsuppe (Toro som base) med en fersk blomkål oppi, smårettbacon og hvitløksbrød ved siden. :happy:
 
Jeg lagde en superkjapp middag til meg selv da jeg kom hjem sent for middag.
Stekte en hakket løk, en kinesisk hvitløk og 3 store tomater (hakket) med tomatpure, paprikapulver og salt. Når det var blitt til en mos kakket jeg 2 egg oppi panna. Litt raspa ost oppå der igjen.
Veldig enkelt, men jeg liker ikke store måltider når jeg kommer hjem seint
 
I dag blir det enten pasta med kjøttsaus (hjemmelaget) eller fisk med pommes frittes og erter.
Mann og barn spiser pasta, jeg lager ovnsstekte poteter og rotgrønnsaker til meg selv (alle får tilbudet), med samme kjøttsaus til. Færre kalorier og mer næring enn pastaen.
Til fisken pleier jeg å ovnssteke potetbåter og evt. kålrot/søtpotet/gulrot i tillegg til pommes frittes.
 
I dag blir det hjemmelagde kjøttkaker i brun saus med poteter og smørdampede grønnsaker :happy:

I morgen blir det laksewok med ris, for da har vi litt dårlig tid :smug:
 
I dag spiste vi fiskeburger med diverse grønnsaker og tzatziki. Søtpotetchips som tilbehør
 
Veldig enkel middag til bare meg idag, stekt ris med egg og grønnsaker og bønner.
 
Salat i dag, med: ruccola, paprika, gulrot, rødløk, linser, hermetisk mais og sprøstekt mais, fetaost og gojibær. Helt nydelig!
 
I dag har vi hatt minipannekaker til lunsj.
Fiskepudding i hvit saus til middag.
Havregrøt til kvelds.

Heheh. Veldig lette varme middager, men har fortsatt ikke giddet ta opp brød fra frysen. :cool::p
 
Igår ville ungene ha tortillapizza så da lagde vi det. Idag skal vi ha hjemmelaget fiskegrateng. År og dag siden vi hadde det sist.
 
Jeg hadde hjemmelaget lakseburger med gode brød, greskinspirert crème fraishe dressing og masse grønnsaker. Nam! Blir restelunsj i morgen :)
 
Orket ikke lage middag så jeg laget meg en pizza av tortillalefse, kremost, skinke, mais og ost :p De andre fikk nudler og rester fra fiskegrateng.
 
I dag blir det grillspyd av kalkun, ovnsstekte poteter og oppskjærte grønnsaker. Kjøpte ferdige grillspyd med marinade, så håper de er gode. Spicy mangodressing ved siden av, håper det blir varmt nok til å spise ute, gir litt sommerfølelse :happy:
 
Back
Topp