Hva skal du ha på deg under fødselen?

Raro

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Satt å leste en artikkel på forsiden til babyverden... Så da begynte jeg å fundere...Vet ikke om jeg har lyst å gå rundt i bare sykehusskjorte.. tenker bukse og singlet så lenge som mulig... Men hvem vet, kanskje jeg vrenger av meg klærne og glemmer all blygsel.. hehe :excited001
Hva tenker dere?
Dere som har gjort dette før.. hva hadde dere på dere?

Jeg har vel gått i mine egne klær frem til fødselen har startet (har blitt igangsatt med begge), så har jeg hatt på sykehusskjorte og sykehustruse (sånn herlige nettingtruser) med diger bleie etter det, er ikke så kjekt med egne klær når vannet har blitt tatt i hvertfall :P
Kan ikke si jeg har tenkt så mye på bekledningen under fødslene.
Sikkert greit å ta det litt som det kommer, jeg hadde så tette rier at jeg uansett ikke kunne tenke helt klart :P
Hadde gravidjoggebukse og en topp fram til fødselen har kommet i gang, greit med behagelige klær i hvertfall :)

Her byttet jeg til sykehusskjorte rimelig kjapt.. Var der som føltes mest naturlig. Kunne ikke tenkt meg å hatt på meg noe annet, iallfall ikke bukse.. Satt også kliss naken i fødebadekar på rommet lenge med intense rier, og kunne ikke brydd meg mindre :D Haha.. Er egentlig ganske sjenert til vanlig men i den settingen ble alt glemt.. :p

Tror bare du skal ta det som det kommer ;)

Her byttet jeg til sykehusskjorte rimelig kjapt.. Var der som føltes mest naturlig. Kunne ikke tenkt meg å hatt på meg noe annet, iallfall ikke bukse.. Satt også kliss naken i fødebadekar på rommet lenge med intense rier, og kunne ikke brydd meg mindre :D Haha.. Er egentlig ganske sjenert til vanlig men i den settingen ble alt glemt.. :p

Sign !! Unntatt badekaret :p

Jeg ble innlagt, og satt i gang. Hadde min egen overdel, men pga det med at vannet kunne gå, så anbefalte JM meg å ha på slik nettingtruse. For meg var var det helt det samme. Dessuten passa det fint for meg å slippe å skifte når det begynte å dra seg til. Var i min egen verden lenge :)

Som jeg skulle ha skrevet det selv :)

Sent from my ZTE BLADE III using BV Forum mobile app

Vurderer å ta med bikinioverdel hvis jeg får føde i badekaret! :)
Når jeg fikk gutten hadde jeg på meg min egen t-skjorte (hvit) og den ble jo full av blod når dem løfta gutten på meg så den kunne man bare kaste. Denne gangen tror jeg at jeg heller vil bruke sykehuskjorte! :p

Som om jeg skulle skrevet det, bortsett fra badekaret :p fikk bare en liten dusj å stå i jeg :p

Sent from my LT22i using BV Forum mobile app

Tar det som det kommer. Sist kom sykehus skjorta rimelig fort på når ting satte igang og jeg begynte å gi blaffen. Praktisk og greit, eller som jm sa "så slipper vi søle til tøyet ditt" :) Fikk jo uansett alken/dyne å trekke over under ventetiden jeg ble liggende før det virkelig sto på.

Jeg har heller ikke tenkt på dette.. Men tar det som det kommer :) tenker det er greit med sykehusklærne, siden det mest sannsynlig blir litt søl.

Det var det siste jeg tenkte på når jeg fødte, kan minnes at pappaen slengte på meg en sykehusskjorte med en knapp igjen øverst når jeg ble trilla fødeloftet til føden. Håret var klisvått med oljerester fra badekaret og restene fra utglidd mascara gjorde meg ikke videre sjarmerende.

jeg har på meg det jeg har på meg den dagen..:p etterhvert kommer den flotte blå skjorta på :)

Kjenner jeg meg selv rett har det ingenting å si hva jeg har på meg, for det blir revet av ganske så fort riene begynner å trø til. Hater å bli varm, da kommer kvalmen til meg. har ligget splitter naken alle 4 gangne med muligheten til å bre over et laken om nødvendig... og jeg er og ei som ikke liker å vise meg frem til vanlig. Men det er det siste en tenker på når en ligger der ;-)

Sist gang ankom jeg sykehuset når pressriene var igang, så da var det bare å vrenge av seg klærne i en fart og få på seg sykehusskjorta. Denne gangen har jeg også planer om å være lengst mulig hjemme, men komme litt før pressriene starter. Bare så vanskelig å beregne :p

Mine fødsler har gått så raskt, jeg har ikke tenkt på det. Jeg er mest opptatt av å ha neglelakk på tærna! Hehe:) Selv når jeg føder blir jeg opphengt i småting, og man har jo gjerne god utsikt til tærna sine under fødselen:)

Jeg hadde mine vanlige klær i starten, da satt jeg på en stol og fikk lystgass under riene. Etterhvert gikk jeg over i fødesenga, og da var imidlertid det siste jeg orket å ta av meg trusa, så den klippet jordmora av meg ;-) Og så på med sykehusklær. For min del, selv om jeg ikke tilbragte så mange timer på fødestuen, var det eneste jeg tenkte på etterhvert å få den ungen ut, alt annet ble ubetydelig :-)

Tenker nok jeg hiver på meg de lekkre sykehusklærne med morgenkåpe når ting virkelig er i gang. Men går nok med mine egne dasseklær så lenge som mulig :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp