Hva skal du gjøre når fødselspermisjonen er over?

Ferie-ulønnet permisjon-redusert jobb er planen her :)
 
Med eldste var jeg en periode i bachelorpraksis og så var det jobb 100% etter runde to med permisjon :)

Med andre var det jobb 95,noe% etter permisjon :)
 
Er tilbake på jobb. Jobber deltid fra før (noe ufrivillig, men passer jo fint nå i småbarnsperioden!).
 
Blir å jobbe mest mulig når mannen er hjemme, også blir det deltidsjobb og studie fra høsten, baby skal ikke begynne i barnehage før hun er 2 år:)
 
Gikk tilbake til full jobb og 50 % studie når permisjonen var ferdig. Tok ferie når pappaen var ferdig med permisjon.
 
Ferie + litt ulønnet. Starter på jobb igjen når hun er 10 mnd, kommer til å jobbe 100% så må jeg bruke tiden mens mannen er i permisjon på å virdere hvordan hverdagen skal gå opp når vi begge er i jobb. Mulig det blir at jeg søker meg litt ned i stilling en periode om det går opp økonomisk etc. Men da får vi testet noen mnd den «nye» hverdagen. :)
 
4 uker ferie så blir hjemme sammens med far når han starter sin perm. Så blir det å jobb i min 80% til hun starter i barnehagen og da trapper jeg ned til 60%. Tenker å ha 2dager barnehage i uka. Skal gå greit da jeg jobber turnus og helger :)
 
Blir redusert jobb, ferie, litt mer redusert jobb og så tilbake til full stilling etterhvert.
 
Ferie, så 15 uker full jobb, så en måned ulønnet. Så full jobb igjen.
 
Er sykemeldt mellom to permisjoner.
 
Søke jobber
Permisjon var ferdig i desember,og fått dagpenger siden da.
Samboer har utsatt permisjonen sin så lenge og kan hoppe inn om jeg får meg noe :)
 
Blir ulønna permisjon her. Aldri i livet om mannen kan ta sin permisjon når ungen er 7 mnd, det er alt for tidlig. Sist var storesøster 9,5 mnd når han gikk ut i permisjon, og noe tidligere hadde ikke gått. Mannen nekter å ta over noe tidligere enn ved 9,5 mnd, han sier det er uaktuelt pga morsmelk og overgangen til fast føde. Jeg kunne sikkert gått tilbake på jobb ved 7 mnd, men det hadde ikke vært rettferdig overfor babyen og mannen som da hadde slitt seg ut uten hovednæringen - morsmelk store deler av dagen. Og ammefri er en vits, det hjelper bare å kutte ned i begge ender, er ikke praktisk gjennomførbart at mannen skal møte opp på jobb med babyen flere ganger for amming.
 
Her blir det 12 måneder ulønnet permisjon. Føler det er alt for tidlig å "dra fra" henne når hun bare er 9 måneder.:)
 
Last edited:
Back
Topp